Sabaton so se s pripravo nadaljevanja The Great War (2019) lotili ambicioznega projekta. Nadaljevati s potovanjem po svetu prve svetovne vojne, ki z izjemo opevanja junaštva in opozarjanja na grozote s fronte nima kakšne posebne osrednje zgodbe. Početje, ki ima v teoriji obilico manevrskega prostora, saj gre za zelo slikovito obdobje v človeški zgodovini. Ero, ki je prinesla zaton starih cesarstev in rojstvo novih, uporabo novih taktik in tehnologij ter še česa. Po drugi strani pa tudi za sila nehvaležno početje. Vsako nadaljevanje je namreč deležno zavednega (ali pa tudi ne) primerjanja s svojim predhodnikom. Zaznamovano s pretiranimi vnaprejšnjimi pričakovanji, ki pogosto niso dosežena. Je okuženo s sindromom “drugega dela,” ki ga v odnosu s starejšimi že avtomatsko postavlja v podrejeni položaj.
Čeprav sem se vnovičnega obiska The Great War (2019) lotil brez vnaprejšnjih pričakovanj, se je na koncu izkazalo, da gre za presneto dober album. Za izdelek, ki mi sprva nikakor ni sedel. Spremembe okusa in življenje nasploh, bi lahko rekli. Zaradi česar sem se nadaljevanja lotil z mešanimi občutki. Ali bo tudi ta okužen z uvodno boleznijo?
Ker gre za nadaljevanje, so moja ušesa prežala za vzporednicami, in jih tudi našla. Seveda ob zavedanju dejstva, da gre za zasedbo, ki je na sceni že več kot dve desetletji. Podobno, kot če bi rekli, da Power Up (2020) zveni podobno kot Rock or Bust (2014). Za bend z razvito identiteto in zvokom. Gre namreč za album, ki ima vse. Dobre skladbe, hkrati pa tudi balast, ki po nepotrebnem podaljšuje njegovo dolžino.
Pregled skladb
Album odpira ‘Sarajevo,’ ki napove nadaljnji potek potovanja, ob tem pa ne izpade klišejsko. Kar pa ne velja za zaključno špico, a pojdimo lepo po vrsti. Naslednje mesto pripada ‘Stormtroopers,’ ki s sočnim riffom in prepletom Joakimovega ter spremljevalnih, recimo temu gregorijanskih, vokalov zavidljivo dobro opravi svoje delo. Podobno velja tudi za ‘Dreadnought,’ ki poskrbi za zmanjšanje hitrosti vrtenja ne pa tudi težavnosti. Zajeti val ne pojenja niti pri ‘The Unkillable Soldier,’ kjer lahko govorimo za dosego nekakšnega vrhunca. Ali je potrebno zmesi visokih obratov, ironmaidenovskega galopiranja, pridihu klasične glasbe in že omenjeni kombinaciji Joakimovega ter spremljevalnih glasov potrebno dodati še kaj? Podobno velja tudi za ‘Soldier Of Heaven,’ kjer si je zasedba dovolila še večji potop v osemdeseta kot na The Great War (2019). Kot da bi se želela rogati Beast in Black ter njihovi ‘Heart of Steel’ s From Hell with Love (2019)?
‘Hellfighters’ sicer nadaljuje začeti val, a manj uspešno kot predhodnice. Ta bi namreč zvenela bolje, če bi vanjo vključili več zvonov. Nekaj v maniri ‘Hell’s Bells.’ Podobno velja za ‘Race To The Sea,’ ki ravno tako opravi svoje delo, vendar se tudi še bolj približa oznakama generično in pozabljivo. Ti dosežeta svoj vrh pri ‘Lady Of The Dark.’ Šolskemu primeru nepotrebne skladbe. Nastali zdrs nekoliko popravi ‘The Valley Of Death,’ a spet slabše kot uvodne stvaritve. Bi bilo pa vsekakor boljše, če bi se plošča zaključila na tem mestu. ‘Christmas Truce’ in ‘Versailles’ delujeta zelo klišejsko in bi potrebovali več nege. Čeprav razumem načrte zasedbe, povezane s ‘Christmas Truce.’ Ti niso izpadli tako, kot se zdi, da je bilo načrtovano. Prej omenjen preplet vokalov ji tokrat bolj škodi kot pa koriti. Jo dela preveč pompozno, kar je opazno tudi pri zaključku. Razumem, da je slavje ob zaključku ene največjih morij v človeški zgodovini primerno in upravičeno. A ime s tolikšnim poznavanjem zgodovine bi lahko tragikomičnemu ponavljanju zadnje namenilo več pozornosti.
Sabaton so z novim albumom skovali prijeten in kakovosten izdelek, ki ima kopico svetlih trenutkov. Poleg tega pa tudi kar nekaj prostora za izboljšave, ki nižajo njegovo umetniško vrednost, in ga puščajo v senci The Great War (2019). Zakaj bi se mučil z dolžino, če je bilo prvič bolje? Nekatere zgodbe izpadejo boljše, če jih serviraš v krajšem času.
Ocena: 3/5
Seznam skladb
- Sarajevo
- Stormtroopers
- Dreadnought
- The Unkillable Soldier
- Soldier Of Heaven
- Hellfighters
- Race To The Sea
- Lady Of The Dark
- The Valley Of Death
- Christmas Truce
- Versailles