Kiss, glasbeni projekt židovskega dvojca Simmons-Stanley, je nedvomen dokaz, da je v ZDA mogoče praktično vse.
Tudi fenomen, ko se skupina moških našemi v stripovske junake in poje o hedonističnih plateh rock ‘n’ rolla. Pri tem pa tudi več kot odlično zasluži, saj je poleg plošč slavni logotip skupine prisoten skoraj povsod.
Na voljo imate kiss-krste, kiss-kondome, tematska kiss-križarjenja – da izpostavim nekaj artiklov.
Kiss snemali konceptualni album
Marsikdo pa verjetno ne ve, da se je skupina leta 1981 lotila snemanja konceptne plošče.
Albuma, s katerim je bend skušal vstopiti v panogo, kjer so kraljevali produkti kova ‘The Wall’, ‘Tommy’ in ‘The Rise And Fall Of Ziggy Stardust And The Spiders From Mars’.
Visoka pričakovanja, ki pa so naletela na diametralno nasproten odziv. Zaradi slabe prodaje se skupina sploh ni odpravila na promocijsko turnejo (prvič in zadnjič v svoji zgodovini), kmalu zatem pa jo je zapustil tudi originalni kitarist Ace Frehley.
Kljub napisanemu in veliki meri javnega blatenja s strani benda samega je plošči tekom let uspelo pridobiti kulten status.
Del bendovih oboževalcev jo namreč ljubi, da ne rečem časti, ravno zaradi njene edinstvenosti in odstopanja od ostalih albumov.
Med njimi tudi Tim McPhate in Julian Gill, ki sta leta 2016 izdala obsežno publikacijo posvečeno raziskovanju opisanega dela bendove zgodovine.
Knjiga razdeljena na štiri sektorje
536 strani dolga knjiga je razdeljena na štiri sektorje. V uvodnem ‘The Album’ avtorja obravnavata statistično plat plošče – njen položaj na svetovnih glasbenih lestvicah, kolikokrat je bila kakšna albumska skladba odigrana v živo, opisovanje razlik med posameznimi izdajami plošče itd …
Podrobneje nam predstavita tudi vsebino takratnih promocijskih oglasov, ki bi jih lahko povzel s sledečo povedjo: Po izletih v svetova diska in pop glasbe se je bend odločil, da bo odrastel in pokazal svojo pravo umetniško vrednost.
V drugem delu The Oath Interview series se nahaja kopica intervjujev z ljudmi, ki so tako ali drugače sodelovali pri nastanku plošče.
Med drugim tako izvemo, kdo je bil najbolj navdušen nad idejo o snemanju konceptnega albuma, kdo ji je najbolj nasprotoval, kaj vse se je dogajalo na premiernem predvajanju albuma, kakšen bi moral biti le-ta v resnici, kaj se je zgodilo s filmom, za katerega je bila glasba s prva mišljena, in še marsikaj drugega.
V tretjem delu ‘Special Features‘ bralec spozna mnenja kritikov o plošči, zgodovino konceptnih albumov, izvajalce, ki so priredili skladbe z albuma (med njimi tudi Doro Pesch) in razvoj ploščine zgodbe.
V zaključnem ‘Appendices‘ se nahaja intervju s Sebom Hunterjem, idejnim očetom in režiserjem opuščenega snemanja ploščinega filma in intervju z, lastnikom originalne filmske skripte (dostopna v knjigi) ter kronološki pregled snemanja plošče same.
V zaključku bi rad pohvalil delo avtorjev, saj sta z objavo opravila res odlično delo.
Analiza nastanka plošče in dogajanja, povezanega njo, omogoča podroben vpogled v bendovo zaodrje in lažje razumevanje tega dela njegove zgodovine. Na kratko, knjiga si zasluži mesto na vaši knjižni polici!
OPOMBA: Knjiga je na voljo le v angleščini.