
Po sobotni brkati dozi punkfolkwellness evangelija v Orto Baru (koncertopis) in ponedeljkovem nastopu Tita & Tarantule v Cvetličarni (koncertopis) je v četrtek napočil čas za nov koncert. Za legendarne Psihomodo Pop, ki so v sklopu obhajanja aktualne 40-letnice obiskali tudi ljubljanski Kino Šiška.
O koncertu
Nastop se je začel ob 21:45, ko je v soju temnozelene svetlobe in uvodnih riffov na oder priletel večni mladenič Davor Gobac (naš intervju) in skupino predstavil kot Nove Fosile, kar je že takoj nakazovalo, da bo večer vse prej kot dolgočasen. Sledila je ‘Telegram Sam’ s kultnega prvenca Godina zmaja (1988), njej pa nova šala, tokrat v slovenščini in o tem, kako s samo dvema zamahoma rok postal prvak v plavanju. Po ‘Ona vrišti da voli me’ je bend poskrbel za prvo eksplozijo, kajti deležni smo bili tudi ‘Kad sam imao 16’. Na vrsto je prišla tudi ‘Bomba’ s Sexy Magazina (1990), ki jo je Gobac pospremil z opazko o trenutni globalni nestabilnosti. S prihodom ‘Nema nje’ (z Godine zmaja (1988)) se je del žarometov osredotočil tudi na Jurija Novoselića – Kuzmo, ki je poleg klaviatur med skladbo (in kasneje) prispeval še saksofon.
V nadaljevanju smo slišali ‘Rano jutro’, pri kateri je Gobac, tako kot skozi večino koncerta, z živahno koketiral z občinstvom; predvsem z nežnejšim spolom. Še en vrhunec je prišel s ‘Frido’, ki ji je skupina za kratek čas nadela ska preobleko. Bend se je nato vrnil v sedanjost z ‘Brz ko munja’ in ‘Vampir’ z Digitalnega neba (2019), nato pa napovedal segment, posvečen najnovejšemu albumu Vjerujem u čuda (2024), za katerega so nedavno prejeli svojega 32. porina. Z njega smo slišali ‘Mobitel’ in naslovno ‘Vjerujem u čuda’.
Foto: Vito Stričevič
Na vrsto je prišel še en odhod v preteklost, saj smo bili deležni ‘Volim samo sebe’ (z Godine zmaja (1988)) in ‘Bože čuvaj Psihomodo Pop’ (s Sextasy (1997)), kjer so začasno ugasnile luči, publika pa je zasvetila z mobilnimi telefoni. Gobac je pesem na duhovit način povezal z božično ‘Jingle Bells’ in k sodelovanju znova privabil obiskovalce koncerta. Potem je napočil čas za vrnitev k novejšim albumom Ćiribu Ćiriba (2014), Digitalno nebo (2019) in Vjerujem u čuda (2024), ki so jih zastopale ‘Ona ludo pati’, ‘Dižeš me’, ‘Donna’ in ‘Ako želiš biti moja’, njej pa še en skok v preteklost s ‘Pinokio’ (s Sexy Magazina (1990)), ‘Natrag u garažu’ (s Srebrnih svinj (1993)), ‘Nebo’ in ‘Ramona’ (obe z Godine zmaja (1988)).
V predzadnjem delu koncerta je Gobac ustavnil nastop in najavil, da bo imel politični govor, kjer je v svojem slogu komentiral grozljivo nestabilnost sodobnega sveta, nato pa prešel na ‘Sve će biti u redu’ z Digitalnega neba (2019). Redni del je zaključil udarni ‘Sexy Magazin’ (s Sexy Magazina (1990)). Bend se je po kateri se je bend vrnili na oder in na krilih ‘Totalno sam lud’ (Jeee! Jeee! Jeee!, 2010), znova slišano ‘Frido’ ter ‘Milo’ s Sextasy (1997), poskrbel za odličen zaključek potovanja skozi več kot štiri desetletja bendove zgodovine.
Psihomodo Pop so z 2-urnim nastopom dokazali, da niso nostalgični akt, ki je zaspal na lovorikah preteklosti, s katerimi bi lahko brez polnili dvorane. Izvedeni repertoar namreč prepričljivo dokazuje, da gre za živ organizem, ki se še kako zaveda sveta okoli sebe, saj tudi nov material ne predstavlja “le še enega izgovora za turnejo”. Poleg tega pa je tukaj tudi sam Gobac s svojo energijo … Ne zamudite v živo!
Foto: Vito Stričevič