MAGNIFICO: ‘Komplet II’ (2017)

Naslovnica dvojnega albuma 'Komplet II'.
Naslovnica dvojnega albuma 'Komplet II'.

Spomnim se trenutka, ko sem še kot mulo v 90. letih med poslušanjem radia – takrat smo bila deca še močno navezana na ta aparatek – prvič slišal čudaško pesem ‘Kdo je čefur’ v izvedbi ekscentričnega in kameleonskega glasbenika Magnifica s pravim imenom Robert Pešut.

 

Ekscentrični Magnifico

Tedaj sicer ni bilo prvič, da je Magnifico razburjal javnost s provokativnimi izpadi (spomnimo se samo njegovih ‘Magnifico ma jajca, Magnifico vas rajca’ ali pa izleta v pastirski rock s pesmijo ‘Zeleni Jure‘), toda beseda čefur je veljala za zmerljivko, za umazano besedo, ki je nismo smeli govoriti na glas, četudi smo vsi poznali njen pomen.

Magnifico je na glasbeni sceni pustil močan pečat.
Magnifico je na glasbeni sceni pustil močan pečat.

Magnifico je bil sicer vedno tak; rad je drezal v ‘prepovedane’ teme, jih zbanaliziral ter spremenil v obešenjaško parodijo, s katero se je rogal zaplankanosti ter primitivnosti slovenske družbe.

Kdo je čefur‘ je tako tematiziral poniževalen odnos Slovencev do priseljencev iz Juga, In ko enkrat bom umrl se je kot (anti)božični komad norčeval iz skesanih vernikov, ki bi se za božič zgolj radi dali dol, veliki met pa mu je uspel s pesmijo Halo gospodična, kjer je Magnifico ‘čefurje’ zamenjal za ‘pedre’ in znova sprovociral bogaboječe ljudi in njihov strah pred istospolno usmerjenimi.

Če si lahko privoščim malo pretiravanja; Robert Pešut je kot Magnifico s svojo glasbo vodil bistveno uspešnejši in produktivnejši boj zoper nestrpnost in ozkoglednost slovenske družbe kot večina domačih aktivistov. Magnifico domačo javnost ni utrujal z moraliziranjem in politično korektnostjo, ampak se je ponižno spustil na njeno raven primitivizma ter se iz nje genialno norčeval.

 

O kompilaciji ‘Komplet II’

Magnifico bo 25. decembra nastopil v dvorani Stožice. (FOTO: Tomo Brejc)
Magnifico bo 25. decembra nastopil v dvorani Stožice.
(FOTO: Tomo Brejc)

Komplet II‘ je dvojna plošča največjih Magnificovih uspešnic, ki kronološko predstavi evolucijo Pešutovega alter ega skozi tri preobrazbe; najprej kot prefinjen provokator in razbijalec tabujev slovenske družbe (‘24.000 poljubov‘, ‘Kdo je čefur‘, ‘Mešaj‘, ‘Halo Gospodična‘), na prelomu stoletja kot pevec modernih šlagerjev (‘Silvija‘, ‘Ljubljana – Portorož‘, ‘Modern‘) in v zadnjih letih kot ljudski zabavljač z močno navezanostjo na balkanski melos (‘Hir aj kam, hir aj go‘, ‘Ubiću te‘, ‘Tivoli‘).

Takšni preskoki uspejo le redko komu, toda Magnifico je z vsako pesmijo pustil pečat na domači in tuji sceni, njegova karizma, očarljivo nastopaštvo ter parodiranje (pogosto tudi samega sebe) pa so prav tako poskrbeli, da je Pešut upravičeno eden od najboljših slovenskih glasbenikov, ki se tako kot vino z leti zgolj izboljšuje.

‘Komplet II’ tako ni samo zbirka odličnih pesmi, ampak pomemben zvočni dokument zgodovine domače glasbe.