Kadar beseda nanese na ukrajinsko black metal zver Kroda, je treba biti rahlo previden. Duet, ki ga sestavljata skrivnostna Eisenslav in Viterzgir, se je v svoji zdaj že skoraj 15 – letni karieri mnogokrat soočal z oznakami, da gre za nacistični bend, ki se odkrito spogleduje z ideologijo tretjega rajha ter antisemitizmom, nastopanje na neonacističnih festivalih kot so Kolovorot Fest pa so dodale še nekaj več olja na ogenj zloglasnega slovesa skupine.
O albumu ‘Selbstwelt’
Kljub temu pa je treba za trenutek odmisliti politična analiziranja in se osredotočiti na samo glasbo, ki jo ponuja najnovejši studijski album z naslovom ‘Selbstwelt’. Na njem boste našli sedem avtorskih skladb (ter bonus, priredba komada avstrijskih black metalcev Summoning), ki dišijo po modernem black metalu z elementi folka ter zloveščim vokalom, ki spominja bolj na pridiganje odlomkov iz črnih maš kot pa konvencionalno prepevanje. Proti pričakovanjem besedila niso niti malo politična, ampak se močno spogledujejo z impresionizmom, kjer se podobe mračnjaške, vendar še vedno poetično lepe narave zlijejo s posameznikovimi občutki pripadnosti, ki se ironično rodijo iz občutkov samote in družbene odrinjenosti. Plošček je konceptualen in sledi sicer že večkrat slišani zgodbi o potovanju duše na višjo raven zavesti (nekateri bi temu rekli onostranstvo), vendar navkljub temu niti za trenutek ne zveni predvidljivo, generično ali bledo. Kot že rečeno, zvok albuma je moderniziran black metal, ki najde izvrstno ravnotežje med nekonvencionalnim, umazanim zvokom ter melodičnostjo, ob kateri ne bodo ostali ravnodušni tudi občasni poslušalci omenjene glasbene zvrst. Kroda so s ploščkom ‘Selbstwelt’ ustvarili pravo impresionistično mojstrovino, katere vrednost ne sme biti zanemarjena, pa četudi se skupine drži precej sumljiv sloves.