Kinoteka: Ikonične zgodbe na velikem platnu

Kinoteka: Ikonične zgodbe na velikem platnu

V času velikih zgodb Kinoteka rola na velikem platnu velike, ikonične glasbene zgodbe. Globalne, regionalne in lokalne.

V sklopu drugega dela izvedbe Festivala glasbenega filma Naj se rola 2020-21, bodo v Kinoteki od petka, 17. 9., do nedelje, 19. 09. 2021, zavrteli zgodbe o umetnikih, ki so se zapisali v zgodovino glasbe v mednarodnem in slovenskem okolju, in tako pustili sled v glasbenem, in širšem, kulturnem, celo družbenem okolju.

Program festivala je razdeljen v tri programske sklope in prinaša filmski spored, ki lani ni bil predvajan zaradi zaprtja kinodvoran:

• Sklop ‘Brez nadzora’ (filmi španskega režiserja Dannyja Garcie) prinaša filme o Brianu Jonesu, ustanovitelju The Rolling Stones, o razkroju skupine The Clash in newyorškem antijunaku Johnnyju Thundersu.
• Sklop ‘De-digitaliziraj, Elektrificiraj me!’ sestavlja filma o razvoju thrash metala in začetkih Metallice – Umor v sprednji vrsti (Murder in the Front Row, 2019), ter kratki film o Electric Lady – studiu Jimija Hendrixa.
• Sklop ‘Feel LOVE, Spread LOVE’ govori o Sloveniji in slovenski glasbi – tokrat bodo prikazali samo še zadnji film iz tega sklopa –V letu hip hopa – film Borisa Petkovića o rap sceni (projekciji bo sledil pogovor z režiserjem in nastopajočimi).

Festival Naj se rola bo v sredo, 8. 9. 2021, gostoval v Murski Soboti v Mladinskem informativnem in kulturnem klubu – MIKK-u s projekcijami filmov Vzpon in padec The Clash (The Rise and Fall of The Clash), Danny Garcia, ZDA/VB/Španija, 2012 in Srečno naključje: Genij za studiem Electric Lady (Serendipity: The Genius Behind Electric Lady), Alyssa DeRosa, Catherine Kaczor, Alec Cafaro, Meagan Sullivan, ZDA, 2016.

Cena posamezne vstopnice za festival Naj se rola je 4 eur. Nakup vstopnic na blagajni Kinoteke (Miklošičeva cesta 28, 1000 Ljubljana) in preko spleta na portalu mojekarte.si

Dnevni spored Naj se rola – Festivala glasbenega filma

Petek, 17.9., 19:00

V letu hip hopa
Boris Petkovič, Slovenija, 2011, DCP, 1.77, barvni, 73′
V letu hip hopa je dokumentarno glasbeni film, ki predstavlja rap in hip hop v Sloveniji, od pojava, preko zgodnje razvojne faze, vrhunca, vse do leta 2011, ko je bil film predstavljen. Skozi zgodovino se razkrijejo predhodniki in prvi poskusi rapa na slovenskih tleh, sprehod po regijah pokaže, kako se je hip hop godba razvijala v soodvisnosti od okolja, v glasbenem delu pa se predstavijo vsi pomembnejši rap ustvarjalci v Sloveniji (Ali En, Simon Stojko Falk, 6 Pack Čukur, Murat&Jose, Klemen Klemen, Pižama, Trkaj, Zlatko…).

Petek, 17.9., 21:30

Vzpon in padec The Clash (The Rise and Fall of The Clash)
Danny Garcia, ZDA/VB/Španija, 2012, digitalni format, 16:9, 90′, bp
Biografija padca skupine The Clash v nemilost. Šokantna in nedojmljiva zgodba o spopadu dveh egov v izjemni skupini, ki je v začetku osemdesetih imela cel svet in glasbeno diskografijo na dlani, ko jo je psihološka skurjenost zaradi norega tempa dela začela razjedati od znotraj. Ko se politični ideali pomešajo z glasbo, denarjem, show bizom, ambicijami in menedžerskimi manipulacijami, nastaneta kolaps in dramatičen film.

Sobota, 18.9.,19:00

Umor v sprednji vrsti: Zgodba o trash metalu v San Franciscu (Murder in the Front Row: The San Francisco Bay Area Thrash Metal Story)
Adam Dubin, ZDA, 2019, DCP, barvni, 92′, svp
V zgodnjih osemdesetih letih se je skupinica headbangerjev iz San Francisco Bay Area iztrgala iz primeža MTV-jevskega in hollywoodskih trajnih frizuric, v prid ostrejši verziji heavy metala, ki je zaslovela kot thrash metal. Režiser Adam Dubin predstavlja razvoj trash metala, ki je za metal, to, kar je bil punk za rock – od mreže za izmenjevanje kaset, do klubov in glasbenih trgovin ter fanzinov, ki so prispevali k temu, da je mala scena postala gibanje. Umor v sprednji vrsti je dokumentiran skozi pričevanja iz prve vrste in s samega odra, ki so predstavljene z osupljivo animacijo in fotografijo. Film je družbena študija skupine mladih ljudi, ki so izzvali status quo in ustvarili nov trend. Z intervjuji z Metallico, Megadeth, Slayer, Antrax, Exodus, Testament, Death Angel, Possessed in mnogimi drugimi.

Sobota, 18.9., 21:00

V iskanju Johnnyja (Looking for Johnny)
Danny Garcia, VB/Španija, 2014, digitalni format, barvni, 94′, bp
Drugi film španskega avtorja rockumentarnih filmov Dannyija Garcie sledi življenjski poti Johna Anthonyja Genzaleja aka Johnnyja Thundersa, od glasbenih začetkov do rock’n’roll junaka pri New York Dolls in The Heartbreakers ter vplivnega avtorja, ki je razvil pogubno razmerje s heroinom in drugimi substancami. Gre za klasično zgodbo rock’n’roll anti junaka, ki se je tragično končala leta 1991 v hotelski sobi v New Orleansu. Pevec Willy DeVille, ki je živel nasporti hotela, v katerem je prebival Thunders, je povedal: »Vsem sem povedal, da je Johnny umrl, ležeč na hrbtu s kitaro v rokah. Zlagal sem se. To sem si izmislil.«

Nedelja, 19.9., 20:00

Srečno naključje: Genij za studiem Electric Lady (Serendipity: The Genius Behind Electric Lady)
Alyssa DeRosa, Catherine Kaczor, Alec Cafaro in Meagan Sullivan, ZDA, 2016, DCP, barvni, 14’24”, svp
Leta 1968 sta Jimi Hendrix in njegov menedžer Michael Jeffery kupila nočni klub The Generation v newyorškem Greenwich Village, kjer je Jimi pogosto znal zaigrati na nenapovedanem poznonočnem jam sessionu. Film Srečno naključje pripoveduje zgodbo o tem, kako je namesto kluba nastal znameniti studio Electric Lady skozi zgodbo arhitekta in akustika Johna Storyka. Hendrix je v svojem studiu preživel le nekaj deset tednov. Electric Lady je še danes zelo popularen studio. V njem so med drugimi snemali AC/DC, Beastie Boys, Chuck Berry, Eric Clapton, The Clash, Bob Dylan, Rolling Stones, Guns N’ Roses.

Rolling Stone: Življenje in smrt Briana Jonesa (Rolling Stone: Life and Death of Brian Jones)
Danny Garcia, VB/Španija, 2019, DCP, barvni, 96′, svp
Življenje in smrt Briana Jonesa je prvi dokumentarni film o ustanovitelju in prvotnemu vodji The Rolling Stones. Z The Rolling Stones je obvladoval vrhove lestvic, domišljijo javnosti pa je buril s strastnim razmerjem z Anito Pallenberg, ki je veljala za »the it girl« v svetovnih razmerjih. Imel je vse, kar si je želel in še več. Življenjski slog s slovesom izvirnega RocknRolla bad boyja ga je drago stal. Ko so se pojavila psihadelična mamila je Brian brez nadzora potonil v spiralo dogodkov, ki so se končali, da so ga našli na dnu bazena. V zadnjih 50 letih se je pojavilo veliko teorij, da je bil Brian umorjen in da je bil umor zakrit na visoki ravni. Kot kaže film, so dokazi za to prepričljivi.