Po velikem uspehu knjige ‘The Youngs: The Brothers Who Built AC/DC’ se je Jesse Fink (najin intervju si lahko preberete TUKAJ) lani vrnil z novo mojstrovino. Z delom ‘Bon: The Last Highway: The Untold Story of Bon Scott and AC/DC’s Back in Black‘, v katerem obravnava Da Vincijevo šifro rock glasbe, nikoli (povsem) pojasnjeno smrt pevca Scotta. In da, tudi tokrat je odvrgel rokavice.
Tisti, ki živi z mečem, zaradi njega tudi umre
Če je verjeti uradnim informacijam naj bi Scott umrl 19. februarja 1980 zaradi nesrečne zadušitve z bruhanjem, posledice divjega lumpanja po londonskih klubih, ko naj bi ga nič hudega sluteči pivski tovariš pustil spati na zadnjih sedežih svojega avtomobila. Pa vendar, ali je šlo pri tem res zgolj za naključje, za nesrečno uresničitev slogana, da tisti, ki živi z mečem, zaradi njega tudi umre?
Fink se je odločil zadevo preveriti pri ljudeh, ki so bili tam. In to osebno, v slogu Doylovega Holmesa, pri tem pa, poleg novih informacij, naletel tudi na zajeten kup, do danes, neobjavljenih slik in dokumentov, ki nesrečno smrt predstavljajo v povsem drugačni luči.
Znoj in kri
Zgodba o začetku vzpona AC/DC, hkrati pa tudi o paradoksalnem začetku konca Bona Scotta, sega v leto 1977, ko je zasedba prvič zaigrala na severnoameriških tleh. V čase nenehnega koncertiranja, življenja na cesti, prepirov z založbo in sorodnih vsebin, ki (glede na vloženo) AC/DC postavljajo v sam vrh bendov, ki so si svoj položaj priigrali z znojem in krvjo.
Ne glede na vse, pa največji pritiski pogosto prihajajo iz nas samih. Tako kot pri pokojnem Scottu, ko je bil, kljub neusmiljenemu vodstvu bratov Young, pod katerim je bil nadomestljiv vsak nekrvni član benda, na koncu še zmeraj Bon tisti, ki je ubil Bona.
Ko prišlek ustvari bendov največji hit
Poleg raziskovanja Scottove smrti se Fink posveti tudi bendovim aktivnostim po Scottovi smrti. Da, vprašanju, do kakšne mere, če sploh, je slednji vplival na ploščo ‘Back In Black’ (1980), ki izšla le nekaj mesecev po njegovi smrti, AC/DC pa omogočila težko pričakovani preboj. Kaj točno se je zgodilo z Bonovo beležnico, v katero je le-ta leta zapisoval svoje glasbene ideje? Mar ni čudno, da je prišlek [Brian Johnson] le malo po svojem prihodu ustvaril bendov največji hit ‘You Shook Me All Night Long’ in da Scottovi svojci še danes dobivajo denar od plošče, pri kateri Bon, uradno, sploh ni sodeloval?
Fink nam na svojih 486 straneh znova dokazuje, da za kvalitetno raziskovanje niso (nujno) potrebne izobrazba in/ali podobne stvari, temveč ustrezna mera predanosti, odnosa do obravnavanega subjekta ter kanček sreče.
Knjiga, ki si zasluži mesto v vaši domači knjižnici!
Opomba: Knjiga je na voljo le v angleškem jeziku.