Simon Šubic prestavlja nekaj za vse kitarske navdušence

Simon Šubic (Foto Matevž Kostanjšek)

Simon Šubic, kitarist skupine Bohem o “internetni besedni vojni”, ki se bije med privrženci tradicionalnih ojačevalnikov za kitaro in modernejših računalniških pristopov. Več o Simonovem pristopu k snemanju najnovejše rokovsko funkovske virtuozne skladbe FU(N)CK! za “power trio”, ki ga poleg Šubica tvorita še Matej Sušnik (Metalsteel, King Foo) in Tilen Miklavec (ICE, Matic Marentič in V. dimenzija), pa v nadaljevanju.

 

»Odlična oprema še ne naredi odličnega glasbenika, medtem ko odličen glasbenik lahko vsaj dobro zazveni tudi na slabi opremi. V debate “analogno:digitalno” se ne spuščam več, ker so čisto neproduktivne. Ta čas raje igram kitaro, haha.«

 

Simon Šubic nikoli ne počiva. Kadar ni v studiu ali na odru s skupino Bohem, neprestano raziskuje svet kitarskih zvokov. Med snemanjem prihajajočega 4. albuma svoje matične skupine je med produkcijo, preigravanjem idej in preizkušanjem različnih zvokov nastala tudi instrumentalna skladba Fu(n)ck!.

Pred izdajo novega singla Bohem-ov iz prihajajoče plošče Simon v sodelovanju z basistom Matejom Sušnikom in bobnarjem Tilnom Miklavcem predstavlja nekaj za vse kitarske navdušence:

“Skladba je nastala, ko sva v studiu Evolucija s snemalcem Simonom Jovanovičem iskala zvok in preizkušala meje kitarskega ojačevalca in kitare. Rezultat eksperimentiranja je zvok, ki je bil nato posnet pri meni doma na računalniški VST plugin. Še več, prav vse različice zvoka, naštel sem jih vsaj okoli petnajst (od razlicnih variant “drive-ov” do popolnoma “clean” kitar), so bile posnete na isto prednastavitev VST-ja in različni zvoki so posledica zgolj različne izbire kombinacij magnetov, volumna, tona na Ibanez JS2450 kitari in dinamičnega igranja. Že za navaden hi gain ojačevalec bi bil to kar lep dosežek, za “računalnik” je pa to naravnost impresivno! V post produkciji je bilo dodanih le nekaj prostorskih in modulacijskih efektov (delay, reverb, chorus). V iskanju svojega zvoka praviloma nikdar ne pretiravam z efekti. Dodam res tisto malo, nujno potrebno, da kitara “zadiha”, zazveni naravno. Nekako se držim pristopa, ki se ga poslužujejo producenti pri snemanju glavnega vokala.”

“Preizkusil sem že veliko različnih pluginov, že nekaj časa pa se ne morem odlepiti od Mercuriall Reaxisa, ki je digitalna simulacija legendarnega Mesinega Triaxisa. Najbolj sem bil presenečen nad odzivnostjo in dinamiko plugina, in sem prav zaradi tega namenoma vse kitarske linije posnel na isti preset, pa čeprav sem odigral vse od nasičenega “distoržna” do popolnega cleana. Navdušen sem, da je tehnologija tako napredovala, da “računalnik” pravzaprav v ničemer ne zaostaja za dejanskim ojačevalcem. Ok, res pa je, da si na oder ne bi upal stopiti z laptopom in tvegati, da ga uniči vlaga, vročina, mraz, ali da se začne sredi koncerta posodabljati. To bi se sicer še dalo rešiti z zato namenjenimi “kitarskimi računalniki” oz. modelerji/profilerji, kot sta npr. Fractal ali Kemper, ampak tisti občutek, ko te od zadaj “butne” zrak dveh Marshallovih “kišt”, je na odru zame nenadomestljiv. V debate “analogno:digitalno” se ne spuščam več, ker so čisto neproduktivne. Ta čas raje igram kitaro, haha. Oboje pač služi svojemu namenu in z obeh lahko potegneš tako najboljše kot najslabše. Vse je odvisno od (izkušenj) kitarista ali producenta. Odlična oprema še ne naredi odličnega glasbenika, medtem ko odličen glasbenik lahko vsaj dobro zazveni tudi na slabi opremi.”

Pri skladbi Fu(n)ck! sta se Simonu pridružila vrhunska glasbenika: na bobnih Tilen Miklavec, ki s skupino ICE te dni predstavlja novo skladbo Nepopisan list, na bas kitari pa Matej Sušnik (Metalsteel, King Foo), ki je s Simonom večkrat sodeloval že v preteklosti, in ki z Metalsteel ravno tako v sodelovanju z mnogimi glasbenimi gosti zaključuje s snemanjem novega albuma, tokrat ploščo legendarnih slovenskih rokerskih in metalskih priredb, in si je med premorom v studiu RSL utrgal nekaj časa ter posnel bas linije še za Šubicovo skladbo Fu(n)ck!.

“Z Matejem se poznava res že zelo dolgo. Vedno je pripravljen na glasbena sodelovanja, jaz pa mu z veseljem absolutno zaupam, saj nikoli ne razočara, in doda skladbam dobro mero muzikalnosti in “flow-a”. Definitivno eden izmed najboljših studijskih in odrskih basistov pri nas! Tilna pa sem spoznal, ko sem se preselil v Postojno, in se na povabila Matica Marentiča pridružil zasedbi V. dimenzija, kjer je že igral tudi Tilen. Navdušil me je s tonom oz. rokerskim “šusom”, natančnostjo in konsistenco udarcev.”

Za miks in mastering je Simon Šubic poskrbel kar sam:

“Ja, drži. Doma si počasi sestavljam nek, težko temu rečem pravi “studio”, bolj okolje, v katerem lahko nemoteno ustvarjam, kar se mi zdi dandanes za resnega glasbenika kar nuja. Menim, da mora znati glasbenik sam ustvariti kvaliteten demo posnetek. Tudi za prihajajoco plato Bohem-ov sem nekaj spremljevalnih vokalov in kitarskih linij že posnel kar doma. Vse to pa mi ne bi uspelo brez znanja, nasvetov in trikov, ki sem se jih naučil (in se jih še učim) od Simona Jovanoviča, pri katerem Bohem snemamo že vse od l. 2012. Tudi to skladbo (Fun(c)k!, op. a.) je, preden je šla v izdajo, dobil prej v posluh, in jo konstruktivno pokomentiral, predvsem s producentskega stališča, saj igrati pa menda še kar znam, in ni bilo potrebno dosti komentirati, vsaj tako pravi “Simke”, haha.”