Ob 40. obletnici bo izšla antologija ‘Riječki novi val’

Ob 40. obletnici bo izšla antologija ‘Riječki novi val’

Reizdaja kultne antologije “Riječki novi val“, ki obeležuje 40. obletnico kreativnega delovanja glasbenih skupin in posameznikov v sedemdesetih in osemdesetih letih prejšnjega stoletja v obalnem mestu Reka (HR), je le majhen doprinos založbe Dallas Records v definiciji in izpostavitvi mnogih legendarnih regionalnih glasbenih dogajanj, tej definiciji pa so sledili tudi nasledniki njihovega izraza.

Ena od teh legendarnih glasbenih postav je vsekakor skupina PARAF, njihova Narodna pesem (zaradi udarnih verzov je bila skladba poimenovana tudi ‘Policija’, je naslovni, najavni singel reizdaje Reškega novega vala.

Pevec in kitarist zasedbe, Valter Kocijančič se spominja izdaje prvenca “A dan je tako lijepo počeo“: “Obstajajo tri verzije te pesmi, zaradi takratne cenzure, ne zaradi česa drugega…. Zadnja verzija je bila narejena samo zato, ker so nas klicali iz ZKP RTV Ljubljana in nam rekli, da pesem enostavno ne bo šla čez sito… Zato smo morali na brzino menjati besedilo. Originalna verzija je vsebovala verze: Ličnu kartu nemaš, zato šamar imaš, ubice nek kolju…” itd. To je bila prva verzija na kompilaciji  ‘Novi punk val 78-80’ in to je edina tista prva prava, originalna verzija pesmi.”

Skupina Paraf – foto: Paraf

Antologija “Riječki novi val” na 3 zgoščenkah vsebuje 70 posnetkov, ki so obeležili reško sceno v obdobju od leta 1977 do leta 1989. Poleg punk in rock skladb so tu še pomembne pop pesmi iz tega obdobja, ena od njih je vsekakor hit skupine Ogledala ‘SAMO TI’,  o hitu je Leo Rumora, vokalni solist in bobnar zasedbe izjavil: “Ogledala so bila prvenstveno bend, v katerem sem igral z mojimi najboljšimi prijatelji. Bili smo bend s prefinjenimi melodijami in z romantičnimi besedili. Veliko osvojenih festivalov, nagrad in odličnih kritik je bilo. Lahko si drznem izjaviti, da smo bili predhodniki nekega novega reškega zvoka, ki je še danes zelo prepoznaven.”

Skupina Ogledala

Priznani publicist in avtor pripisov v antologiji, Ivan Molek  je o albumu Ogledala povedal tole: “Kar se tiče Parafov in njihove pojavnosti, pomembnosti – prav oni so ustvarili Reško glasbeno sceno kot jo poznamo še izpred 40 let. Na Reki je obstajala scena že od začetka šestdesetih let prejšnjega stoletja, živa je bila vse do zgodnjih sedemdesetih let. Zaradi spleta okoliščin je po tem obdobju nastala velika praznina, zamrli so javno nastopi, potrošnja glasbe pa se je umaknila v notranjost zasebnih domov. Ta velika praznina je trajala nekako do leta 1978, ko so Paraf imeli prvi javni nastop. Po tem, povratka nazaj ni bilo več. Nekateri so ‘potegnili’ z njimi in so razmišljali na takšen način: ‘če lahko oni naredijo vtis na sceno s temi komadi, potem lahko nekaj podobnega ustvarimo tudi mi!.’ Drugi pa so reagirali povsem nasprotno: ‘ to ni bil nikakršen nastop, to niso prave pesmi, mi jim bomo pokazali, kako se stvarem streže!’ Brez te polarizacije, ki je nastala kot posledica nastanka skupine Paraf dandanes ne bi imeli zasedb kot so npr. Urban & 4,  skupine Let 3, The Siids, vprašanje pa je, ali bi se Neno Belan sploh preselil v Reko in prav tukaj ustvarjal uspešnice…”

Ogledala so kratka in zanimiva epizoda iz zgodovine reške scene. Ogledala niso imela podpore s strani diskografske industrije, kot npr. njihovi reški rojaki Dorian Gray ali Boa. Nekdo bo mogoče rekel, da njihov material pač ni bil privlačen za širše množice, za drug pogled bo dovolj, če se za hip potopimo v diskografske izide iz obdobja osemdesetih let, da bi kaj kmalu ugotovili, da so takrat izhajale različne žanrske zvrsti, privlačne in neprivlačne, vse skupaj je malo pomešano. Pop je v glavnem zabava, kultura pa je pozaba. Ampak pop nikoli ne more postati, navkljub svojim karakteristikam, kljub lastni želji, ne more postati trajni kulturni spomin. V teh posebnih momentih pridejo na vrsto zasedbe kot so Ogledala. Predan kitarist Damir Bajić, razigran bobnar Leo Rumore in ostali člani skupine. Nekaterih izmed njih že davno ni več med nami, takšen je basist skupine Ogledala, Nenad Miljković Milka.”