Celjski rockerji KLON so pred kratkim izdali prav poseben in enako nenavaden album. Album z naslovom ‘L1VE’ je pravzaprav logično nadaljevanje najprej albuma ‘KLON 1’, ki ga je band izdal v januarju preteklo leto in nato še koncertnega filma ‘LIVE 1’, ki je luč sveta ugledal konec letošnjega februarja. Album v živo, le da je v živo del definiran malce drugače kot smo vajeni. Z nami sta se pogovarjala vokalist ter kitarist Gregor Videc in bobnar Urban Krč.
KLON so zadnjega januarja 2020 izdali prvenec ‘KLON 1’, album, ki se naslanja na bogato in raznoliko zapuščino rocka in njegovih podžanrov. Band je na nanj umestil 8 skladb, ki so nastale iz idej, riffov ali delcev glasbe iz let pred njihovim nastankom. Te ideje in osnutke so KLON vzeli z zaprašenih predalov, jih izbrusili, dopolnili, razvili, jih ubesedilili in izdali album ‘KLON 1’. Odražajo stanje naše družbe in njenih sistemov, ki nas vsakodnevno bombardirajo in nam mastijo možgane. Sledil je prvi koncert in … tišina, izolacija, ujetost samega s samim. Po začetnem šoku so KLON zbrali vrste in nadaljevali.
Koncertov res ni bilo, a ideje so se kopičile. In svet se je še vedno vrtel. V njihovih glavah in prostoru za vaje je zorela ideja o koncertnem filmu. Iz konceptualnih zametkov se je rodil 30-minutni koncertni film ‘LIVE 1’, ki so ga KLON posneli v januarju. Pripravili so svoje instrumente, sceno, ozvočenje, luči in … igrali! Pa čeprav samo za kamero. Na koncertu so v živo odigrali 7 skladb iz prvenca, koncertni posnetek pa povezali z zgodbo, v kateri nastopa maskota skupine, pujs. Koncertni film je luč sveta ugledal 26. februarja, v njem pa je sodeloval tudi Tone Kregar iz Mi2, ki je s KLON odpel novo verzijo skladbe ‘Osamljen volk’. Ker je bil posnet material predober, da bi ostal samo na filmskem zapisu, so se odločili, da ga izdajo tudi v obliki albuma ‘L1VE’. Sočasno z albumom pa KLON v svet pošiljajo tudi singel ‘Dlan v dlan (Fantastika)’ v live različici. Najbolj mirna in edina ljubezenska na albumu odstopa od njihove sicer trše rockerske poze, a z njo so pokazali, da imajo tudi nežnejšo plat. Ljubezensko besedilo, ki odseva prihode in odhode se začne s plavajočim uvodom, ki se stopnjuje do energičnega vrhunca. Za skladbo so pripravili videospot, ki prikazuje ozadje snemanja koncertnega filma KLON 1.
KLON so:
Gregor Videc – kitara, vokal
Goran Koražija – kitara
Luka Vinko – bas kitara
Urban Krč – bobni
Album KLON ‘L1VE’ je izšel v digitalni različici, prisluhnete in prenesete si ga lahko TUKAJ.
ROCKER.SI: Pozdravljena, klona Gregor in Urban! Kaj ste vse delali v preteklih mesecih? Album, koncerti film, avdio posnetek koncertnega filma in še singel. Sem kaj izpustil?
GREGOR VIDEC: Lepo pozdravljen! Načrtov imamo veliko, o tem ni dvoma, nas je pa doletela ta čast oziroma nesreča, kakorkoli obrneš, da smo ploščo izdali januarja 2020, dva meseca kasneje pa se je ustavil svet. Načrtovali smo koncerte, ampak nam ni bilo usojeno. V začetku marca smo izdali singel in videospot za ‘Sistemski heroj’, ki je bil zaradi dogajanja v državi takrat povsem prezrt. Po koncertu v Ljubljani je sledilo zatišje. Več tednov smo čakali, kaj se bo zgodilo, nakar smo se končno lotili projekta ‘So takšni časi’, ki je temeljil na aktualnem dogajanju. Posneli smo štiri interpretacije in videospote v lastni režiji, potem smo se vrnili nazaj na KLON 1 s koncerti poleti, z novim singlom septembra ‘Iskra’ in potem je prišlo novo sranje. Takrat smo se odločili, da bomo posneli koncertni film. Spremljali smo porast live stream nastopov, ampak ker smo si želei nekaj drugačnega in stran od malih ter natrpanih odrov, smo izbrali format koncernega filma. Avdio material je bil dovolj dober, da smo lahko izdali še dva singla. Tudi glasbeni gost Tone Kregar pri skladbi ‘Volk’ je dodal svoje. Pred dnevi pa je izšel še drugi singel iz filma, ki nosi naslov ‘Dlan v dlan’. Recikliramo, v bistvu (smeh).
ROCKER.SI: V filmu sem zasledil sedem skladb, na albumu pa jih je osem? Ena manjka.
URBAN KRČ: Tudi skladbe ‘Ni sonca na spregled’ nismo imeli namena vključiti, ampak smo jo vendarle umestili čisto na konec. ‘Anita’ pa je res izvisela. Če govorimo o rednem delu koncertnega filma, je šest skladb. Ker smo delali vse v lastni produkciji, nismo imeli v glavi konkretne številke. Šele kasneje, ko smo videli, koliko znese skupna minutaža, smo sprejeli odločitev o tem, katere skladbe bomo obdržali.
ROCKER.SI: Torej je bilo vse posneto v lastni produkciji?
URBAN KRČ: Tako je, dejansko smo vse naredili v lastni produkciji. Čeprav smo uradno štirje člani KLON, nas od začetka spremlja peti član, to je Mitja Ritlop, ki je prevzel delo kamere, poleg Roka Šusterja (direktor fotografij) in Klemna Rajha (kamera), ki sta sicer del našega tehničnega osebja in fotograf ter grafični oblikovalec, torej še vedno govorimo o ožji ekipi, s katero redno sodelujemo in smo nenehno v stiku. Oni trije so poskrbeli za video snemanje, medtem ko je za montažo in končni izdelek poskrbel Mitja Ritlop. Jaz sem prevzel avdio. Tudi za miks in mastering smo praktično vse uredili v lastni režiji.
GREGOR VIDEC: Za luči in osvetljavo pa smo poklicali Klemna Krajnca iz Blackout Lighting Design. Neke vrste rušado smo izvedli, da smo dobili luči, pa še osvetlitev iz prejšnjih projektov smo uporabili, dobili kombinacijo vsega. V skupnosti Celje so nam šli zelo na roko, da smo dobili prostor za snemanje. Celjski dom je nedaleč stran od kraja, kjer trenutno sediva. Logistično je bilo za nas to odlično, ker smo vse skupaj naložili na en voziček in odpeljali takorekoč čez cesto. Snemali smo tri dni, čeprav bi lahko še podaljšali, če bi potrebovali. Prvič smo delali vse te stvari, zato je bilo veliko improvizacije in inovativnih idej ter rešitev. Smo kar tuhtali, kako priti do določenih posnetkov. Za tiste, ki zanima več o snemanju, smo objavili serijo intervjujev z vsemi, ki so sodelovali pri projektu. Najdete jo na našem družbenem omrežju. Na končni izdelek smo zelo ponosni. Celjani smo na periferiji in bi težko pripeljali ekipo iz Ljubljane. Tudi v Celju imamo prave ljudi, vsekakor, ampak splošno gledano nismo imeli sredstev.
URBAN KRČ: Naknadno smo zbirali sredstva, da smo poplačali za nazaj in imeli denar za promocijo.
ROCKER.SI: Naštetih imate kar nekaj institucij, ki so pomagale. So vas podprle finančno?
GREGOR VIDEC: Večina nas je podprla finančno, tako je.
ROCKER.SI: To se v osrednjeslovenskih krajih verjetno ne bi zgodilo.
GREGOR VIDEC: To je naša prednost, ker živimo v manjši skupnosti. Polege tega pa smo KLON starostno kar dobro razporejeni, med najmlajšim in najstarejšim je namreč dvajset let, tako da imamo kar veliko prijateljev, ki velikokrat priskočijo na pomoč, če je treba.
URBAN KRČ: Ravno tukaj, kjer sva, je nastala ideja o koncertnem film. V poznih večernih urah smo skupaj gledali live stream koncerte iz tujine in bili bolj ali manj navdušeni. Takrat smo si rekli, zakaj ne bi še mi posneli film, ki bi nam odgovarjal na praktično vseh nivojih. Seveda smo morali sprejeti nekaj kompromisov, a celokupno gledano smo dosegli, kar smo si zadali v štartu.
ROCKER.SI: Vloženih je bilo na stotine ur priprav, mar ne?
GREGOR VIDEC: To je bil kar obsežen projekt, vsekakor, ampak smo si dobro razporedili delo. Za zvok sta skrbela Urban in David Raček, ki sta zelo hitro ugotovila, kako kvalitetno zajeti zvočno sliko, vizualna ekipa pa je prav tako opravila svoje delo več kot z odliko. Jaz sem večinoma skrbel za koorodinacijo, prostor in urnik, potem pa se je našlo še nekaj ljudi, ki so nam pomagali. V nedeljo bi lahko posneli še tri do štiri skladbe, če bi imeli željo, ampak smo imeli dovolj.
URBAN KRČ: Kaj več energije kot za pospravljanje nam v nedeljo ni ostalo.
ROCKER.SI: Urban, boš kaj nadaljeval v smeri zvočnega inženirja?
URBAN KRČ: Načeloma ne. Imam nekaj znanja in vedno si rad postavim izziv, sploh če gre za naš band in snemanje demo posnetkov. S tem nimam težav, ampak nikoli se nisem zares ukvarjal s tem. Če sem do zdaj posnel tri single in eno ploščo, je to vse, kar sem dosegel na tem področju.
ROCKER.SI: Šli ste v podrobnosti, na koncu ste omenili še gostinstvo – “kitajc, dva platoja piva”!
GREGOR VIDEC: Če je film, potem moraš vključiti celotno ekipo (smeh).
ROCKER.SI: Kako ste prišli v stik s Tonetom Kregarjem? Verjetno je on eden izmed mnogih razlogov, zakaj je koncertni film dosegel tako velik doseg gledalcev?
GREGOR VIDEC: Tone živi v Celju in z njim imamo kar bogato zgodovino. Naš kitarist Goran prihaja iz Rogaške Slatine – ker Tone originalno prihaja iz Rogatca – se poznata že iz 90. let, morda celo iz 80. let. Druga vez je z moje strani, saj sem po poklicu turistični vodnik in velik navdušenec nad zgodovino. Preko svoje agencije sodelujem s Tonetom. Tretja vez pa je Mohor Hudej, pisatelj in knjižnicar ter ljubitelj glasbe iz Celja, ki je dober prijatelj s Tonetom. Nekega večera sem mu omenil, če bi prašal Toneta za sodelovanje, in nad idejo je bil tako zelo navdušen, da sva ga kar na licu mesta poklicala in smo se domenili za sestanek. V Celju se drugače redno srečujemo, nismo pa nikoli skupaj ustvarjali glasbe. Imeli smo ene vaje, to je vse. V bistvu si je najprej izbral skladbo in izbral je pravi konad, ker mu je blizu po sporočilnosti. Trikrat smo odigrali in se izbrali za najboljši posnetek.
ROCKER.SI: Boste nadaljevali v samozaložbi?
URBAN KRČ: Zaenkrat smo prepuščeni samim sebi.
GREGOR VIDEC: Verjetno je odvisno tega, kakšni bi bili pogoji. Trenutno edino prednost založbe vidim v boljši promociji. Poskrbijo za promocijske tekste in te umestijo na določene playliste, da imaš več ogledov, po drugi strani pa lahko to delaš tudi sam. Najprej bi morali najti skupni jezik. Ali je naša glasba sploh primerna za določeno založbo – to je pomembno vprašanje. Nikoli ne reci nikoli. Lahko se zgodi. Trenutno smo že zelo daleč v pripravah na novo ploščo. Šestdeset odstotkov demo posnetkov je že končanih. Pri prvem albumu nismo šli na nobeno založbo, morda bo tokrat drugače.
ROCKER.SI: Torej lahko kmalu pričakujemo KLON II?
URBAN KRČ: Veliko smo že naredili, predvsem demo posnetki in aranžmaji so večinoma postavljeni. V vseh teh letih delovanja smo dosegli hiter način dela, ker snema vsak zase in veliko naredimo skupaj na vajah. Določimo grobo strukturo, potem pa če imamo možnost, snemamo vsi skupaj. Demo posnetke v resnici spravljamo skupaj na zelo različne načine. Zvočno pa se skušamo čim bolj približati tisti sliki, ki bi jo radi imeli za končni izdelek. Zadeva kar gre. Pri nas se stvari premikajo zelo hitro. Včasih na enih vajah spišemo dve skladbi oziroma vsaj grobi skici, potem pa doma nasnemavamo, smo na vezi preko maila, v pogovoru, vsepovsod smo aktivni. V tem bandu to zelo dobro deluje.
GREGOR VIDEC: Na prvem albumu so bili še ostanki. Neke stare ideje, ki so se nabirale skozi leta. Vsak izmed nas je prinesel nekaj svojega in nastal je kolaž. Drugi album bo veliko bolj dodelan, ker smo glasbo tokrat ustvarjali skupaj.
URBAN KRČ: Na začetu smo bili (pre)hitro navdušeni in komadi so bili posledično žanrsko raznoliki. Iskali smo svoj zvok, zdaj pa smo dosti bolj kritični. Dosti bolj se poznamo v glasbenem smislu in ustvarjamo še bolj dodelano zgodbo – ne bom rekel boljšo ali slabšo, ampak smo veliko bolj malenkostni, gremo v podrobnost in si vzamemo več časa, da pridemo do končne rešitve.
GREGOR VIDEC: Naš glasbeni spekter pa še naprej ostaja širok.
ROCKER.SI: Kako “konzumirate” glasbo? Bi lahko povlekli vporednice z načinom promocije?
URBAN KRČ: Veliko se družimo in eden za drugega bi verjetno lahko zelo natančno povedala, katere so tiste glasbene novosti, ki sva jih odkrila v preteklih dneh. Načeloma sm vsi naročniki platforme iTunes, drugače pa spremljamo bande na YouTubu. Zase lahko rečem, da sem največ v metalu in pop rock žanru, za Gregorja bi pa rekel, da se znajde v alternativi. Nenehno spremljamo druge, ker nas zanima njihov okus in skozi to skušamo vleči vzporednice za ustvarjanje in promocijo.
GREGOR VIDEC: Goran je tisti, ki ima največje glasbenega znanja. Enciklopedija glasbe, mu pravimo. Vedno, ko že mislim, da smo ustvarili nekaj, kar še nihče do zdaj ni, Goran omeni deset bandov, ki zvenijo podobno. Na ta način nastane tudi večina naslovov naših demo posnetkov! (smeh).
URBAN KRČ: Na zadnjih vajah se nam je res začelo dogajati, da določen del skladbe poimenujemo kar po bandu, ki zveni podobno. Kitica, refren, potem pa pride bridge in ga poimenujemo kar po bandu. Na naslednji vajah rečemo: “Se spomniš tistega prehoda, Gojira?” (smeh).
ROCKER.SI: Imata kdaj občutek, da so vaša sredstva v smislu pridobivanja pozornosti poslušalcev izčrpana? In da preprosto ni več načina, kako bi lahko pritegnili pozornost danes po mojem mnenju prepasivnih poslušalcev?
GREGOR VIDEC: Verjetno se vsak glasbenik najde v tem občutku. Tisti, ki reče, da glasbo ustvarja le zase, verjetno laže. Išče vsaj odziv, pa tudi če je negativen. Moti me, da se v teh časih vse pozicionira na družbena omrežja, kjer se šteje všečke. Pri nas je problem, da težko pridemo do radijskih postaj, ker niso vse postaje dovzetne za vse žanre. Skušajo te popredalčkati. Mi smo glasbeno raznoliki, da tako da nam je uspelo prodreti le z nekaterimi skladbami. Dolgo časa smo na primer študirali, kaj bi naredili s singlom ‘Dlan v dlan’, potem smo le najeli PR agencijo. Ker sami ne bi prišli daleč.
URBAN KRČ: Pričakovanja so visoka, ker smo vložili veliko časa in energije. Glede na našo situacijo – torej, izdali smo dolgometražni album, EP in potem še LIVE 1 – smo v roku enega leta in pol prejeli odličen odziv. Dve popevki tedna (tri popevke tedna, ‘Dlan v dlan’ je popevka tedna na Valu 202 postala po izvedbi intervju, op.a.), predvsem pa odličen odziv na koncertni film. Stvari lahko vedno kritiziramo, ampak smo raje hvaležni. Mi bomo delali še naprej, tako kot znamo.