Premierna izvedba festivala Flow izven Helsinkov je v Ljubljani zbrala na tisoče festivalskih navdušencev iz cele Evrope, ki so tri dni razvajali vse svoje čute.
Metronomy, Jose Gonzales, Derrick May, DJ Koze in Edo Maajka so s podpornimi glasbeniki in didžeji stkali glasbeno kuliso prvega dne, medtem ko so obiskovalci lahko spoznavali postavitev Utter 2, s katero umetnik Jaša povezuje Flow z Beneškim bienalom, plezali po umetni steni in lovili veter v laseh na ‘longboardih’. Veliko zanimanja zbujajo tudi izdelki mladih oblikovalcev, ki se predstavljajo v ‘Pop Up Art Storu’, največji vtis pa je prvi dan naredila celotna preobrazba Tobačne mesta.
»Nikoli ne bi mislil, da je mogoče tu ustvariti nekaj takega«, »Oh, kako romantično«, »To je eden najbolj prikupnih festivalov, ki sem jih obiskala«, »Naslednje leto hočem sodelovati pri ustvarjanju Flowa«, »Ljubljana res potrebuje nekaj takšnega« … so le nekateri komentarji obiskovalcev, ki z navdušenjem raziskujejo eklektično, igrivo, barvno, a hkrati okusno in enovito karizmo 130-letnega tovarniškega kompleksa, ki so ga ustvarjalci preoblekli v grafite, video projekcije, urbano pohištvo, lučke in umetniške dekoracije ter nešteto drobnih intervencij, ki so sicer dolgočasno upravno enoto in sosednje stavbe poživili ter jih nabili z mladostno energijo.
»Vesel sem, da je slovensko in tuje občinstvo prepoznalo napor, ki ga vlagamo v razvoj nekoliko drugačnega festivala, in ga sprejelo tako pozitivno,« pravi umetniški direktor Flowa, Tuomas Kallio. »V več kot desetletju obstoja je Flow Helsinki postal eden najbolj prepoznavnih evropskih festivalov, ki slovi po svojem posebnem konceptu, s katerim skuša preseči golo prodajanje glasbe in piva. To idejo nam je, na podoben, a samosvoj način, uspelo preslikati tudi na ljubljansko zgodbo, s tem, da jo prepletamo z duhom mesta, prebivalcev in ustvarjalcev, ki delujejo v njem.
Drugi dan Flowa se je začel z nevehto, ko pa so naši sintpop šampioni Torul razpihali oblake, je prizorišče hitro spet preplavilo poletno festivalsko vzdušje. Dočakali smo začetek pogovorov Flow Talks, glasbeno pa so dan zaznamovali Run the Jewels in Pet Shop Boys. – Festival se bo danes zaključil z drugo polovico Flow Talks (o dizajn-menedžmentu), odre pa bodo zasedli Roisin Murphy, Caribou, Polona Kasal x Kalu, Ame, Dixon in Recondite.
S tem, ko v praktično vsakem obiskovalcu prizorišča v Tobačni sproži obvezni ‘Uau!’ je postal Flow Festival Ljubljana osrednja tema pogovorov na domači družabni sceni. Mnogi glasbeniki, stand-up komiki, igralci, medijci, kreativci in ustvarjalci dogodkov pridno minglajo med odri, kar pa pri pregovorno nergavih Slovencih še posebno preseneča – vsi so navdušeni nad produkcijo in izgledom prizorišča in upajo, da se bo ‘ta nova finska reč’ prijela kot stalnica v slovenski turistični in žurerski ponudbi.
Mladi oblikovalci so podprli pobudo Flow Talks, pregled stanja na domači ustvarjalni sceni, ki naj bi pripomogel pri nadlajnem razvoju ustvarjalnih industrij. Po glasbeni plati pa sta bila osrednji zgodbi nastopa Run the Jewels in Pet Shop Boys. Britanska hiphop skupina je na slovenski debi priletela z Glastonburyja, kjer je pripravila enega od letos najbolj opevanih nastopov. Čeprav pot v podalpje ni tekla gladko, utrujenosti niso pokazali in feni so od njih dobili poln odmerek hitrojezičnega arenalina.
Pet Shop Boys sta po drugi strani marsikaterega starejšega fena presenetila z dobro novo ploščo Electric, ki tvori jedro programa njunega aktualnega šova. Poslastica za ušesa in oči je mešanica njunih značilnih glasov, prepletenih s sodobno, po 80. letih dišečo produkcijo, atraktivnimi odrskimi nastopi in avdovizualnimi učinki, ki prispevajo k celotni izkušnji. Seveda je bilo občinstvo najbolj glasno ob njunih velikih hitih – smo pa ob prvem nastopu v Sloveniji pogrešali skladbo Heart, za katero sta z Ianom McKellenom posnela video na gradu Mokrice.
Ljubljana je potrebovala nekaj takega in tudi dobila. Upajmo, da se bo FLOW nadaljeval tudi prihodnje leto v tako lepi luči.
Foto: Saša Kranjc