Bohemian Rhapsody dobil štiri oskarje

Bohemian Rhapsody je bogatejši za štiri oskarje. (Foto: Facebook)
Bohemian Rhapsody je bogatejši za štiri oskarje. (Foto: Facebook)

Ponoči je v Los Angelesu potekala že 91. podelitev prestižnih glasbenih nagrad oskar. Kljub temu, da film Bohemian Rhapsody ni bil med favoriti, je na koncu prejel največ oskarjev. Domov so odnesli kar štiri zlate kipce, nominirani pa so bili sicer za 5 zlatih kipcev.

Film Bohemian Rhapsody bogatejši za štiri zlate kipce

Film Bohemian Rhapsody, ki velja za življenjepis pokojnega legendarnega pevca Freddieja Mercuryja in skupine Queen je rušil vse pred seboj. Med drugim je postal najbolj dobičkonosna glasbena biografija, nagrajen pa je bil tudi z dvema zlatima globusoma.

Nominiran je bil tudi za 5 oskarjev, domov pa jih je odnesel, kar 4 in s tem letos postal tudi film, ki je dobil največ oskarjev.

Rami Malek, ki se je z izjemno igro prelevil v pokojnega Freddieja Mercuryja je tako prejel oskarja za glavno moško vlogo, film pa je dobil še oskarja za montažo filma, montažo tona in mešanje tona.

Oskarja za najboljši film je dobil film Zelena knjiga, za najboljšo žensko vlogo pa Olivia Colman za vlogo v filmu Najljubša.

Tudi pevka Lady Gaga, je prejela prestižnega kipca, in sicer oskarja za najbolj izvirno pesem (‘Shallow‘), kar pa je bil hkrati tudi edini kipec za film Zvezda je rojena.


Najboljši film:
Mož iz ozadja
Črni panter
Črni KKKlanovec
Bohemian Rhapsody
Najljubša
Zelena knjiga
Roma
Zvezda je rojena

Najboljša režija:
Adam McKay, Mož iz ozadja
Alfonso Cuarón, Roma
Pawel Pawlikowski, Hladna vojna
Spike Lee, Črni KKKlanovec
Yorgos Lanthimos, Najljubša

Najboljša igralka v glavni vlogi:
Glenn Close, Žena
Lady Gaga, Zvezda je rojena
Melissa McCarthy, Can You Ever Forgive Me?
Olivia Colman, Najljubša
Yalitza Aparicio, Roma

Najboljši igralec v glavni vlogi:
Christian Bale, Mož iz ozadja
Bradley Cooper, Zvezda je rojena
Willem Dafoe, At Eternity’s Gate
Rami Malek, Bohemian Rhapsody
Viggo Mortensen, Zelena knjiga

Najboljša igralka v stranski vlogi:
Emma Stone, Najljubša
Amy Adams, Mož iz ozadja
Marina de Tavira, Roma
Regina King, If Beale Street Could Talk
Rachel Weisz, Najljubša

Najboljši igralec v stranski vlogi:
Mahershala Ali, Zelena knjiga
Timothée Chalamet, Beautiful Boy
Adam Driver, Črni KKKlanovec
Richard E. Grant, Can You Ever Forgive Me?
Sam Rockwell, Mož iz ozadja

Tujejezični film:
Capernaum, Libanon
Hladna vojna, Poljska
Never Look Away, Nemčija
Roma, Mehika
Shoplifters, Japonska

Najboljši originalni scenarij:
Alfonso Cuarón, Roma
Deborah Davis and Tony MacNamara, The Favourite
Paul Schrader, First Reformed
Adam McKay, Mož iz ozadja
Brian Currie, Peter Farrelly in Nick Vallelonga, Zelena knjiga

Najboljši prirejeni scenarij:
The Ballad of Buster Scruggs
Črni KKKlanovec
Can You Ever Forgive Me?
If Beale Street Could Talk
Zvezda je rojena

Najboljši animirani film:
Neverjetni 2
Isle of Dogs
Mirai
Ralph ruši Internet: Razbijač Ralph 2
Spider-Man: Novi svet

Originalna pesem:
All the Stars, Črni panter
I’ll Fight, RBG
The Place Where Lost Things Go, Mary Poppins se vrača
Shallow, Zvezda je rojena
When a Cowboy Trades his Spurs For Wings, The Ballad of Buster Scruggs

Kinematografija:
Hladna vojna
Najljubša
Zvezda je rojena
Roma
Never Look Away

Kratki animirani film:
Animal Behavior
Bao
Late Afternoon
One Small Step
Weekends

O filmu Bohemian Rhapsody

Znameniti uvod v ‘We Will Rock You, zanosa polni refren ‘We Are the Champions, hipnotične operne vragolije v ‘Bohemian Rhapsody‘ … Le koga ne premami, da ne bi zapel vsakič, ko sliši te himne? Kdo si ne more kaj, da ne bi z nogami udarjal ob tla ob tako omanih ritmih? Kdo lahko pozabi trenutek, ko je koncert Live Aid leta 1985 nenadoma premaknil v peto prestavo, ko se je na oder prišopiril Freddie Mercury in občinstvo pripravil do vročičnega skupinskega petja?

25 let je že od smrti pevca skupine Queen, nastopaškega Freddieja Mercuryja, toda glasba živi naprej. Freddie je na novo opredelil in hkrati presegel mnoge stereotipe, podobno kot se glasba skupine Queen še vedno upira predalčkanju v tradicionalne žanre. Morda je ravno zato skupina takšen medgeneracijski, večkulturni in globalni fenomen.

Zdaj si je z emmyjem nagrajeni Rami Malek iz nadaljevanke G. Robotnavlekel oprijeti triko, pograbil mikrofon in si nadel osebnost kralja popa v filmu Bohemian Rhapsody, glasnem proslavljanju glasbe Quennov in izjemnega življenja njihovega frontmana Freddieja Mercuryja.

Ob njem igrajo še Lucy Boynton (Umor na Orient Expressu) kot Mary Austin; Gwilym Lee (Jamestown) kot kitarist Brian May; Ben Hardy (The Women in White) kot bobnar Roger Taylor; Joe Mazzello (Jurski park) kot basist John ‘Deacy’ Deacon; Aidan Gillen (serija Igra prestolov) kot prvi menedžer skupine Queen John Reid; Tom Hollander (serija Nočni receptor) kot njihov odvetnik Jim ‘Miami’ Beach, ki je postal njihov menedžer; Allen Leech (serija Downton Abbey) kot Paul Prenter, ki je začel kot Reidov pomočnik in postal osebni menedžer Freddieja Mercuryja; Aaron McCusker (serija Brez sramu) kot Freddiejev dolgoletni fant Jim Hutton; in Mike Myers (Austin Powers) kot eden od vodilnih pri založbi EMI Records Ray Foster.

Režiral je Bryan Singer (Možje X, Superman se vrača) po scenariju Anthonyja McCartena (Najtemnejša ura, Teorija vsega), ki je s Petrom Morganom (Kraljica, serija Krona) tudi zastavil zgodbo. Producirala sta Graham King (Dvojna igra, Letalec) in Jim Beach (Brata Kray, Hotel New Hampshire).

Kot je predvideval Graham King, sta bila Brian May in Roger Taylor sprva glede projekta precej nezaupljiva, toda Kingovi izkazani producentski uspehi, med katerimi so tudi nagrajevani biografski filmi o legendah, kot sta Howard Hughes (Letalec) in Muhammad Ali (Ali), ter o nekdanjem uslužbencu Cie Tonyju Mendezu v Argu, so pomirili njune skrbi. »Prihajam iz obdobja velikih hollywoodskih filmov in zdelo se mi je, da si ta zgodba zasluži, da jo podamo na enaki ravni,« pravi producent. »Film je praznik glasbe, pa tudi nadaljevanje zapuščine Queenov in Freddieja, poleg tega pa povsem novi generaciji pokaže, kdo je Freddie sploh bil. Prikaže njegovo življenje v Zanzibarju, kako je emigriral v London, s kakšnimi predsodki se je bojeval med odraščanjem; njegovo plašnost in negotovost glede videza, kako se je bojeval na mnogih frontah, kako sijajen pisec pesmi in glasbenik je bil. Kako je v skupini našel svojo drugo družino, kako se je prerodil v izvajalca, ki presega vse okvire, a je vseskozi ostajal nekdo, ki so ga imeli radi vsi in ki si je lahko privoščil tudi povsem nezaslišano obnašanje – vse to pa uokvirja ustvarjanje zvoka, ki je bil za tisti čas inventiven in revolucionaren. Obdobje med leti 1970 in 1985 se je zdelo najbolj pomembno v življenjski zgodbi Freddieja in skupine, zato se vse konča z zmagoslavjem na koncertu Live Aid

May in Taylor ta bila skozi celoten ustvarjalni proces del ekipe – tako je tudi želel King; njuno sodelovanje je bil porok, da bo film ostal zvest zgodovinskim dejstvom. »Film pripoveduje njuno življenjsko zgodbo, in nihče je ne pozna bolje kot onadva,« razlaga King. »Saj lahko prebereš na tone knjig in revij, si ogledaš za ure in ure video posnetkov in intervjujev; ampak ko imaš priložnost dejansko usesti se s fantoma, ki te lahko popeljeta skozi celotno njihovo zgodovino in ti zaupata anekdote o Freddieju, za katere sicer ne bi nikdar izvedel – to mi je pomenilo neznansko veliko. Vsi smo se strinjali, da filma ne bomo posneli, če ne bo vse, kot je treba – zgodba, igralska zasedba – vse ostalo se je moralo ujemati. In če potegnem črto pod vse, mi je najpomembneje, da smo vsi, ki smo sodelovali, ponosni na naše pripovedništvo, ponosni na film o njihovih življenjskih zgodbah, ki ga bodo videli povsod po svetu.«