Žvižgači Peter Bjorn and John; strgani kabli in ples med občinstvom

PETER BJORN AND JOHN (Foto: Urška Boljkovac/Kino Šiška)

Prvič v Sloveniji in temu primerno na glasbenem odru Kina Šiške so “žvižgači” Peter Bjorn in John, ki so najbolj znani po melodičnem rock komadu ‘Young Folks’, pripravili pester večer švedske zabave. Indie rock band se je formiral leta 1999 in je dejansko poimenovan po prvih imenih članov skupine; Peter Moren na vokalu in kitari, Bjorn Yttling na bas kitari in John Eriksson na bobnih. Le da so izpustili vejico. Niso pa izpustili spevne pop rock glasbe, ki v živo zveni še bolje in polnejše kot na albumih, ki jih je večinoma produciral kar njihov bobnar in prvi v imenu skupine.

Peter Bjorn and John (Foto: Urška Boljkovac)

Še zdaleč niso samo “one hit wonder‘ z ‘Young Folks’, kjer so sodelovali z Victorio Bergsman (bivša članica The Concretes). To so dokazali z mnogimi dobrimi skladbami, ki so jih popestrili z izleti med publiko, nekontroliranim poplesavanjem po odru in skakanjem v zrak. ‘Wrapped Around the Axle’ in ‘One for the Team’ sta bili še posebej prijetni skladbi in sta naznanjali nekakšen prehod. Vedno manj oblečeni 42-letni kitarist in vokalist Peter Moren je bil zvezda večera. Začel je umirjeno in z zgodbo, da je zamudil na intervju, ker je predolgo hodil po centru Ljubljane. Rad je aktiven, je povedal. Tudi na odru, kar smo zelo hitro ugotovili, ko je začel s svojimi vragolijami. Disko gibi, vrtenje v krogu, ptičja hoja in plezanje skozi trakove, ki so mu držali kitare. Menjal jih je po tekočem traku, tako kot so igrali tudi skladbe, eno boljšo od druge. V drugi polovici koncerta se je zares razživelo.

Imenitno stopnjevanje napetosti, vznemirjenja in kvalitete. To je začutila tudi skorajda razprodana dvorana Kina Šiške, ki se je na neki točki skupaj s kitaristom usedla na tla, nato pa bučno skočila v zrak. Bjorn na bas kitari si ni privoščil takšnih potovanj v publiko, je pa zato večkrat pokazal svoje znanje na malem odru zraven bobnarja. Tehnično gledano so odigrali brez napak, in to navkljub hitrim plesnih gibom. Igrali so tako močno, da se jim je strgal celo kitarski kabel, kar so profesionalni tehniki hitro popravili kar med samo skladbo.

Tisti, ki prej nismo bili dobro seznanjeni z osmim albumom ‘Darker Days’, smo sedaj bogatejši za še eno ploščo. Seznam predvajanja bo zagotovo vseboval švedski trio, ki že skoraj 20 let ustvarja čudovito indie pop rock glasbo z igrivo poskočnostjo in malce bolj žalostnimi besedili. Še dobro, da pred leti niso razpadli, kot je na to za kratek čas kazalo.

Setlist, Peter Bjorn and John, 15. marec 2019, Kino Šiška

  1. Call it off
  2. Far Away, By My Side
  3. Do-Si-Do
  4. Gut Feeling
  5. Living a Dream
  6. Eyes
  7. Sick and Tired
  8. Dark Ages
  9. Wrapped Around the Axle
  10. One for the Team
  11. Dig a Little Deeper
  12. Teen Love (The Concretescover)
  13. Teenage Kicks (The Undertonescover)
  14. Second Chance
  15. Objects of My Affection
  16. Breakin’ Point
  17. Young Folks
  18. Up Against the Wall
  19. Lies

Na kratko o skupini Peter Bjorn and John

Peter MorénBjörn Yttling in John Eriksson so leta 2006 s svojim tretjim albumom ‘Writer’s Block’ čez noč eksplodirali na mednarodni glasbeni sceni – ne le po zaslugi neverjetno nalezljivega hita ‘Young Folks’, temveč po odličnem celotnem albumu, ki je ujel drzno raziskovalni duh indie rocka tistega časa. Neustrašnost in radovednost se je tria Peter Bjorn and John držala tudi v nadaljevanju kariere, ki jih je poleg svetovnih odrov vodila tudi na precej nepričakovane konce – npr. do sodelovanja s hiphop megazvezdnikom Drakeom.

Oktobra 2018 so fantje izdali že svoj osmi album, ‘Darker Days, ki navkljub mračnemu naslovu ‘eksplodira iz zvočnikov v mavrični briljantnosti’ (Clash Magazine). Kot pravijo člani sami, se album ozira nazaj v preprostejše čase, vsak od trojice, ki si deli vokalne dolžnosti, pa nudi svoj pogled na rdečo nit temačnosti – Peter se loti trenutnega dogajanja po svetu, Bjorn se poglobi v medosebna razmerja, John pa raziskuje temne plati človeške psihe.

Pitchfork je ploščo razglasil za bendovo najboljšo izdajo po Writer’s Block, “z obnovljenim fokusom na eklektičnosti in pestjo ravno prav sladkobnih melodij, ki ne zahtevajo urgentnega obiska zobozdravnika.” Mi dodajamo, da je skoraj neverjetno, kako bend s skoraj dvajsetletnim stažem še vedno uspe ustvarjati tako presneto nalezljive komade.