Stoječe ovacije za premiero elektro-opere na koncertnih odrih

Raiven (Foto: Matevž Kocjan)

Raiven se v koncertnem opusu Doloroso predstavlja kot glasbena alkimistka, ki tali ločnice med sferami elektropopa in opere.

Spoj elektronske estetizacije temačnosti ob spremljavi godal, kjer sama v vlogi mezzosopranistke dodaja tisti odločilni faktor katarze, je premierno predstavila v razprodanem Klubu Cankarjevega doma, ki ga je zapustila ob dveh ponovitvah stoječih ovacij s strani občinstva.

“Združitev opere in popa se mi je zdel edini logični korak. Na dolgi rok se vidim kot operno pevko in izključno popglasba mi več ne predstavlja zadostnega izziva. Poleg tega je na tem področju crossover glasbe res še ogromno prostora za eksperimentiranje in vesela sem, da se lahko končno iz lastnih izkušenj potrdim, da crossover popa in opere še zdaleč ni le osladen,” je ob predstavitvi elektro-opernega projekta povedala akademsko izobražena glasbenica.

Raiven (Foto: Matevž Kocjan)

Raiven se je po opravljenem magistrskem študiju opernega solopetja, ki ga je sklenila z magistrskim esejem o Agrippini, posvetila proučevanju ženskih likov, katerih usodo je pisala bolečina. Čeprav velja, da je bolečina in z njo žalost znosna, če jo poveš kot zgodbo, nosi Doloroso v interpretaciji Raiven zgodbe žalosti, ki pripovedujejo o svojih junakinjah, katerim je žalost odvzela glas, da bi jih pripovedovale same. To so zgodbe Carmen, Dalile, Violette, Sieglinde, Lucie, Brünnhilde, Aide …

“Skladbe sem izbirala po navdihu, ki sem ga črpala iz osebnega repertoarja, ki sem ga študirala na Akademiji. Z mojo ekipo, ki jo sestavljata Luka Beljan in ZanB, smo sproti odkrivali katere operne arije in samospevi so nam trenutno najbolj blizu in nam gredo v kontekst Cankarjevega koncerta od dnevu žena,” je razložila Raiven.

Raiven je koncert napovedala z aktualizacijo večne operne klasike Habanere (arije Carmen iz opere Carmen), v katero je vkomponirala markantne ritme iz avtorske skladbe KAOS z kratkometražnega albuma REM, s katero se je predstavila na izboru EMA 2019.

Raiven (Foto: Matevž Kocjan)

Svojo različico Habanere bo Raiven v prihodnjih dneh izdala kot singel, ki ga bo predstavila skupaj z videospotom.

Poleg tega so obiskovalci koncerta med drugim dobili priložnost, da so premierno doživeli, kako se Mozartova Lacrimosa zlije z Zažarim iz albuma Magenta, in navsezadnje Seguidilla, prav tako arija Carmen iz opere Carmen, z zmagovalno skladbo Popevke 21 Volkovi.

“Za svoj lanski magistrski koncert na Akademiji za glasbo sem kot glavno tematiko izbrala ravno španske skladatelje. S španskimi zarzuelami sem se bližje spoznala na albumu svoje najljubše operne pevke Eline Garanče in takoj sem v njih prepoznala potencial za združitev s sodobnejšimi zvrstmi glasbe,” je poudarila Raiven.

Raiven (Foto: Matevž Kocjan)

Pridih modernosti v klasične okvirje je dodajal tudi instrumentalno zastavljen nosilni singel iz EP-ja REM Širni ocean ter vkomponirani vložki Raiven na električni harfi. Na odru Kluba Cankarjevega doma sta se ji kot gosta pridružila violinistka Maša Golob ob klasiki El Vito in tenorist Gregor Ravnik, zmagovalec Popevke 21 po izboru strokovne žirije. Ravnikov tenor in mezzosopran Raiven sta se tokrat združila v ariji Dalile iz opere Samson et Dalila, Mon coeur s’ouvre a ta voix.

Raiven (Foto: Matevž Kocjan)

Aktualna zmagovalka festivala Slovenska popevka, na katerem je slavila po izboru občinstva, je prav z Volkovi že pustila namig za novo koncertno poglavje – Doloroso. Raiven je v svojih avtorskih skladbah našla vezivne niti, ki jih je vpeljala v operni mozaik. Z vživljanjem v zgodbe protagonistk operne umetnosti je izoblikovala opus arij, ki jih je aktualizirala s svojim dozdajšnjim avtorskim delom z albuma Magenta in EP-plošče REM.

Definicija Dolorosa v opusu Raiven je tako postala užitek.

POVEZAVE

Instagram https://www.instagram.com/raivenofficial/
Facebook https://www.facebook.com/raivenofficial/
Web http://www.raiven.si
YouTube http://www.youtube.com/c/RaivenOfficialmusic