O okrnitvi letošnje (in verjetno še kakšne) koncertne sezone je bilo v zadnje pol leta povedanega že preveč, zato se v to ne bomo spuščali. Navkljub vsemu pa je nekaj jasno: Če želeni koncert dobi potrebna dovoljenja, se ga udeležite in podprite panogo!
Eden takšnih se je zgodil tudi pretekli petek. Na prijetnem posestvu gradu Bogenšperk, kjer je nastopila Noreia. Petčlanska skupina mladih glasbenikov iz Slovenije, ki prisega na tradicionalne irske, škotske in bretonske melodije. Na keltsko glasbo, v katero pogosto vpletejo še del sebe. Tako v smislu modernizacije obstoječih aranžmajev kot tudi z vidika ustvarjanja avtorske glasbe. Zadnje čase, kot je lahko slišati tudi na njihovi aktualni plošči Viže (TUKAJ lahko prisluhnete albumu), se zasedba posveča predvsem raziskovanju in združevanju domačih ter keltskih glasbenih tradicij. V zadnjih nekaj letih je skupina odigrala več kot 200 koncertov, med drugim je nastopila tudi na enem izmed največjih festivalov keltske glasbe. Na festivalu Festival de Ortigueira, kjer je nastopila pred več kot 30.000 obiskovalci. Band se lahko pohvali tudi s sodelovanji z imeni, kot so Donal Lunny, Tola Custy, Padraig Rynne, Diarmaid in Donncha Moynihan, Janez Dovč. Noreio sestavljajo: Anej Ivanuša, Ana Novak, Gašper Šinkovec, Stanči Škarja in Robert Bone.
V sklopu samega koncerta nam je zasedba pripravila nekaj več kot uro in pol dolg nastop, ki je vseboval vse potrebno. Prepričljivo pripovedovalko Katarino Nahtigal, ki s svojo interpretacijo zgodbe o uničujočem bogu morja bandovo nastopanje postavila v čisto drugačen kontekst. Plesalko irskih plesov Pio Repič, ki je izbranim pokazala nekaj impresivnih korakov, in, seveda, same skladbe. Takšne in drugačne zgodbe, odpete tudi v gélščini, z zelo zanimivimi, včasih precej krutimi, a tudi komičnimi ozadji.
Noreia je s svojim nastopom poskrbela za prijeten petkov večer in za to, da nam za (po)doživetje čarov keltskega sveta ni bilo potrebno kupiti letalske vozovnice in oditi v svet.
Do naslednjič!