Angelski pogrom ali Fifth Angel v Zagrebu

Foto: Vito Stričevič
Foto: Vito Stričevič

40 let po premieri prve epizode Miami Vice in dva dni po 38-letnici izida svojega istoimenskega prvenca je skupina Fifth Angel končno obiskala Zagreb. Eden krivično prezrtih bendov iz druge polovice osemdesetih, ki je izdal dva prelomna albuma, nato pa zdrsnil v obskurnost. Po drugi strani pa si je (ironično) ravno zaradi svoje dolge neaktivnosti in nečesa, kar je čez čas, sploh v Evropi, postalo kakovostna zapuščina, pribodli kultni status. Se spravil v položaj, ki njegovim članom danes omogoča neobremenjeno ustvarjanje, brez pretiranega oziranja na (morebitne) finančne posledice.

O nastopu

Prvi so na oder stopili zagrebški Kamäradi, ki so nastali leta 2014. Skupina svoje stavi na fuzijo starošolskega thrash in heavy metala, punka, humorja in še česa, do zdaj pa so nanizali dva polnokrvna studijska albuma in EP. Bend od njegovega nastanka vodi kitarist in pevec Željko Struški – Žac, ki je po odhodu basista Krešimirja Rajkovića-Kere postal njegov edini izvorni član. Kot nam je v sklopu intervjuja, ki bo objavljen v kratkem, povedal Žac, skupina te dni pripravlja svoj tretji studijski album, kateri bo zaradi želja mlajših članov benda v celoti angleški.

V sklopu svojega malo manj kot uro dolgega nastopa so nam Kamäradi poleg novega basista predstavili energičen pregled svojega dosedanjega dela. Med drugim smo lahko slišali naslovni “Surovo i sirovo”,  in “Metal infekcijo”, kakor tudi “Stare konje”, “Njihov” ter “Crvene karanfilie, crne ruže“. Na repertoarju sta se znašli tudi novi “Loudness And Speed“ in “Very, Very Furious Man“, ki naznanjata zanimive spremembe v slogu, sploh če bo bend k sodelovanju povabil nekoga, kot je Luka Matković. Producenta, ki je tako kot Andy Sneap pri Judas Priest in Saxon na aktualnem Bombarder albumu odlično združil tradicijo in sodobnost. Nastop je zaključila klasika “Društvo, šank & rock and roll“, ki, kot nam je prav tako zaupal Žac, tudi po 10 letih še vedno ostaja glavna parola Kamäradov.

Naslednji so na oder stopili Power Surge, ki so v Hard Placu izvedli svoji krstni nastop, v torek pa s Fifth Angel nastopili še v Beogradu. Gre za večnacionalni projekt, katerega člani benda prihajajo iz Sarajeva/Londona, Zagreba, Beograda in s Češke. Med njegovimi člani (verjetno) najbolj izstopata multiinštrumentalist Roko Nikolić in kitarist Srđan Bilić, skupina pa ima trenutno zunaj dva singla “Calm Before The Storm” in “Shadows Warning”; kmalu si lahko obetamo tudi prvi EP.

Prihod Power Surge, z njimi pa tudi bolj melodične plati 80-ih je občutno povečal tudi število prisotnih v klubu. Tako zaradi predhodnih glasbenih referenc kot tudi samega videza, saj fantje sledijo svojim vzornikom tudi na tem področju. Drugače pa so glasbeniki poleg avtorskega materiala med svojim dobrim 40-minutnim in energijsko bogatim nastopom izvedli tudi dve priredbi. Čeprav bi verjetno marsikdo pričakoval kakšne “preverjene“ in “prevečkrat“ slišane klasike, so fantje dobro opravili svojo domačo nalogo in nam servirali “Bloodstone” (Judas Priest) ter aktualno “Dallas 1PM” (Saxon).

Okoli 22:20 so na oder stopili še Fifth Angel, ki se trenutno mudijo na eni svojih prvih evropskih turnej. Ameriški metalci, ki so konec 80-ih izdali dva prelomna albuma, nato pa razpadli in z leti pridobili status kultnega benda. Ironično ali ne, s tem pa izvedli tudi najboljšo potezo v zgodovini benda, saj se jim je razpad leta 1990 zgodovinsko precej bolj izplačal, kot če bi upali na milost novih glasbenih trendov.

Bendova trenutna serija koncertov se posveča 38-letnici prvenca, ki se je zgodila pred dnevi, zato ni nič nenavadnega, da smo jih od skupno 16 pesmi slišali kar sedem. Najprej “The Night“, ki sta ji sledili še “In the Fallout“ in “Shout It Out“. Dobro razpoloženje prisotnih je svoj prvi vrhunec doseglo s prihodom “Midnight Love“, ki nas je v družbi naslovne “Time Will Tell“ ponesla v čase drugega albuma Fifth Angel. Krajši vrnitvi na sam začetek (“Call Out the Warning“) je sledil skok v sedanjost. K aktualni konceptualni plošči ‘When Angels Kill’ (2023). Slednjo so jo zastopale naslovna “When Angels Kill“, med katero je pred odrom izbruhnil tudi manjši mosh pit, “We Are Immortal“, kjer je bend k petju povabil tudi publiko, in “Resist the Tyrant“, pri kateri smo bili deležni tudi sočnega samostojnega vložka kitarista Ethana Brosha.

Predstavitvi najnovejših stvaritev je sledila vrnitev v preteklost, ki je nismo zapustili do konca večera. Bend nam je namreč zaigral zvrhano mero materiala s prvenca in drugega albuma, –“Wings of Destiny“, “Call Out the Warning“, “Cathedral“, “Fifth Angel“, “We Rule“, – med katero je vključil še povratniško “Stars Are Falling“ (s ‘The Third Secret’ (2018)). Po krajšem odhodu z odra in spodbujanju prisotnih so se gospodje ponovno vrnil na oder ter izvedel še “Lights Out“ z drugega albuma , ki so jo originalno izvajali britanski UFO.

Fifth Angel so v malo manj kot uri in pol odigrali praktično vse svoje glavne skladbe. Seveda smo si nekateri želeli slišati tudi “7 Hours“, a kaj moremo. V izbrani časovni okvir se lahko spravi le določeno število pesmi, tako da je treba nekatere enostavno “pustiti za drugič“. Manjkal je tudi bobnar Ken Mary, ki so mu nenačrtovane zadeve prekrižale načrte, vendar je bend zanj našel primerno zamenjavo.

Na kratko, skupina tolče z vsemi cilindri, zato je ne zamudite v živo! Možnosti popravnega izpita seveda obstajajo, vendar se bo potrebno za njih odpraviti precej dlje kot v Zagreb ali Beograd …

V zaključku bi se rad zahvalil tudi organizatorju koncerta Ninu Aliću (intervju), ki je omogočil tokratno reportažo!

Foto: Vito Stričevič