‘Jedina‘ je šesti studijski album skupine Let 3, ki je ob izidu sprožil številne polemike, predvsem zaradi dejstva, da je bil v javnosti predstavljen koncept popolnega posnetega albuma, ki diskografsko ‘ne obstaja’: namesto standardne reprodukcije, ki je pogosta v popularni glasbi, je Let 3 ‘povrnil diskurz v preteklost umetnosti’, pa tudi v polje likovne umetnosti, kjer avra umetniškega dela še danes izvira prav iz njegove edinstvenosti.
Album ‘Jedina’, ki je po mnenju mnogih najboljši diskografski dosežek edinstvene glasbene skupine Let 3
Namesto distribucije zgoščenke ‘Jedina’ je Let 3 napovedal turnejo po radijskih postajah, kjer sta Mrle in Prlja razlagala koncept ‘Jedine’ in predvajala posamezne posnetke, kar je bil edini način, da ju sploh slišijo.
Album ‘Jedina’, ki je po mnenju mnogih najboljši diskografski dosežek edinstvene glasbene skupine Let 3, je triindvajset let po izvirnem izidu (2000, Dallas Records) dobil vinilno izdajo!
Za promocijo so iz stiroporja in plastike izdelali gromozanski artefakt ‘Jedine’, ki je bil prispodoba umetniškega pristopa, torej unikatnosti umetniškega dela, o katerem je tekla celotna predstavitev albuma.
Člani skupine Damir Martinović Mrle (električni bas), Zoran Prodanović Prlja (vokal), Ivan Šarar (klaviature, programiranje, aranžmaji za trobila), Dražen Baljak (kitara, mandolina), Matej Zec Knki (kitara) in Branko Kovačić Hudor (bobni) in njihovi reški privrženci, so imeli v Ljubljani in Zagrebu javne procesije, na katerih so med drugim nosili tisti artefakt, ki so ga ob koncu zagrebške procesije z razstrelivom razstrelili v atriju gledališča Gavella.
Naknadno je bilo napovedano, da bo zgoščenka vendarle natisnjena in se bo pojavila v prodaji, potem pa se je zgodil drugi del vnaprej načrtovane akcije: natisnili so tri zgoščenke s skoraj enakimi (ne pa povsem enakimi) ovitki in na vsaki od teh treh različic je bilo nekaj skladb vedno istih, nabor preostalih skladb pa je bil na vsaki od treh različic drugačen. To pomeni, da so se v prodaji pojavile tri različice albuma ‘Jedina‘.
Javnost o tem ni imela nobenih informacij, zato so vsi, ki so album kupili, šele pozneje izvedeli, da obstajajo posnetki, ki jih na njihovem izvodu ni. Kot vrhunec celotnega vrveža okrog ‘Jedine’ je Let 3 organiziral lastno snemanje, kot umetniško reakcijo na predhodni oziroma celotni umetniški zaplet. Na glavnem Trgu bana Jelačića v Zagrebu je člane zasedbe pred očmi več sto gledalcev pokosil strelski vod, sestavljen iz šestih brkatih žensk, oblečenih v črno.
V času ‘Jedine’ je nastala ena najbolj barvitih in norih vizualnih identitet na tem območju – Letovci so posneli serijo fotografij, na katerih so tako rekoč goli – če ne štejemo kovinskega nakurčnika in živih jagenjčkov na njihovih hrbtih. V tistem ‘stajlingu’ so takrat nastopali in je do danes postal ena od ikoničnih podob zasedbe, ki je sicer prvak vizualne identitete na rock sceni Hrvaške in celotne regije.
Te fotografije so bile v manjšem obsegu uporabljene na ovitku CD-ja ‘Jedine’, saj je koncept albuma narekoval ženski lik na ovitku. Zato je bila naslovnica za LP različico albuma skrojena po tej seriji fenomenalnih fotografij avtorja Rina Gropuzza, ‘Jedina’ pa je sedaj na voljo kot dvojna vinilna izdaja, saj so združene vse tri doslej izdane verzije.
Let 3 ‘Jedina’ na dvojni vinilki – LP izdaja:
A stran
Viola
999
Gambo
Drama
Tazi-tazi
B stran
Mornar
Lombarda Benale
Golub Dinko
Profesor Jakov
PNNK
C stran
Otrovna kupačica
Ženu varam
Artemida
Glavanovo
Radio Isus
D stran
Ciklama
Maček v žaklju
Agape
Serenada
Maček v žaklju / Tazi-tazi (international)
Maček v žaklju feat. Tinkara Kovač