KOMENTAR: Zvestoba za Zalo in Gašperja

Zala Kralj & Gašper Šantl FOTO: Zala Kralj & Gašper Šantl Facebook)
Zala Kralj & Gašper Šantl (FOTO: Zala Kralj & Gašper Šantl Facebook)

Letošnjima slovenskima evrovizijskima predstavnikoma Zali Kralj in Gašperju Šantlu ni bilo lahko. Najprej sta z zmago na EMI razdelila javnost – kar pravzaprav ni nič novega, saj smo glede zmagovalcev EME Slovenci vedno razdvojeni – in zdi se, da so mnogi dvojcu prav žlehtnobno privoščili, da bi na Evrosongu pogorela na celi črti. Potem, ko sta se s pesmijo Sebi uspela prebiti v finale in tam pristala na odličnem 13. mestu, zlobni jeziki niso utihnili, ampak se samo še okrepili. Tokrat gre Slovencem na živce to, da se Zala in Gašper kljub odličnemu dosežku nista dovolj zvezdniško, evforično in orgazmično. Da nista skakala v zrak od navdušenja in gledalcem na dolgo in široko razlagala, da je Evrosong uresničitev njunih sanj. Z drugimi besedami; Zala in Gašper nista bila dovolj kičasta, osladna in cirkusantska za takšno prireditev. Njun nastop je bil minimalističen; stala sta na odru in odpela komad. A kje je bil šov? Zakaj Zala ni skakala naokoli napol gola in šejkala z zadnjico? Smo Zalo in Gašperja plačali zgolj zato, da bosta stala na odru in pela?

 

Mirna in zvesta sebi

Do sedaj smo bili navajeni, da so slovenski evrovizijski predstavniki svojo izkušnjo vedno opisovali s superlativi. Vse je bilo božansko, čudovito, fantastično, sanjsko in oh-in-sploh nadpovprečno. Zala in Gašper tega nista storila; namesto veselja sta priznala, da sta že precej izmučena od evrovizijskega cirkusa in da komaj čakata, da gresta domov. Mediji so njuno izjavo kakopak servirali javnosti na svoj način, da je ta zvenela bolj šokantno in kontroverzno. Nekaj v stilu: ‘Poglejte ju, kakšne govorita. Na račun davkoplačevalcev se furata po svetu in za to nista niti malo hvaležna.’ Na Twitterju se je pojavil cel kup šal na račun njunega pomanjkanja veselja ter zasanjanega pristopa do ustvarjanja glasbe in petja.

Zali in Gašperju v zadnjem času zagotovo ni bilo lahko. (FOTO: Zala Kralj & Gašper Šantl Facebook)
Zali in Gašperju v zadnjem času zagotovo ni bilo lahko. (FOTO: Zala Kralj & Gašper Šantl Facebook)

Na tem mestu se moji malenkosti zdi, da so šli nekateri komentarji čez mero dobrega okusa. Kot že rečeno; Zala in Gašper sta bila že od samega začetka tarči mnogih strupenih komentarjev, po odličnem rezultatu pa se zdi, da so se omenjeni komentarji še okrepili. In da ne bo pomote; če vam njuna pesem ni več, ni s tem popolnoma nič narobe. Njuna glasba pripada žanru sanjavega popa (dream pop), kateremu smo nekateri naklonjeni, spet drugim pa zaradi specifičnega pristopa in zvoka ne bo sedel. A če vam njuna glasba ni všeč, vam to ne daje pravice, da ju zmerjate z osebnimi žaljivkami.

Kar se pa njunega nastopa in odziva na evrovizijski cirkus tiče; izzivam vsakogar, ki je na družabnih omrežjih najbolj pameten, da stopi na veliki evrovizijski oder in brezhibno odigra svojo pesem pred več tisočglavo množico, ki se bolj kot na glasbo lepi na kič in cirkusanstvo. In postavite se v kožo dveh mladih glasbenikov, ki se več kot očitno želita izražati zgolj s svojo glasbo, ne pa z izvajanjem cirkusa. Kako bi se počutili? Verjemite mi, da ne ravno najbolje. Zala in Gašper sta se na svojo izkušnjo na Evrosongu odzvala tako kot bi vsakdo izmed nas, ki bi z grenkobo ugotovil, da nastopa na glasbenem tekmovanju, kateremu je malo mar za glasbo, ampak zgolj za pozabljiv šov. Zato bi Zalo in Gašperja, ki sta stopila na oder in dejansko svojo pozornost namenila glasbi, njun pristop še bolj občudovati. Sredi evrovizijskega kiča je od nekod vzniknil mlad par, ki je s svojim zasanjanim popom in zadržanim nastopom dokazal, da je tisto, kar najbolj šteje, izključno glasba. Ju je zaradi tega treba obsojati?

Moja malenkost 100% podpira Zalo in Gašperja in ne samo zato, ker ustvarjata unikatno, drugačno in nekonvencionalno pop glasbo, ki je iskrena in začinjena s prepričljivimi emocijami. Podpiram ju tudi zato, ker nista podlegla moči strupenih jezikov in glasnim zahtevam, da bi morala glasbo podrediti osladnosti in cirkusu. Ostala sta zvesta sama sebi, uspela izključno s svojim umetniškim izražanjem prepričati Evropo, da sta vredna pozornosti in s tem nonšalatno pokazala sredinca plehki glasbeni industriji, ki je že vrsto let prevladujoča “roka zakona” na Eurosongu.