CONVENTUS CERRIS: ‘Temna voda’ (2021)

CONVENTUS CERRIS - 'Temna voda'

Prvo, kar velja omeniti ob poslušanju plošče Temna voda domačih melodic death / black metalcev Conventus Cerris, je občudovanja vredno spoznanje, da skupina piše besedila v slovenskem jeziku. Četudi je razumljivo, da veliko slovenskih metal (pa tudi drugih) skupin uporablja angleški jezik v namene lažjega prodora na tuji trg, je vseeno pohvalno, da še obstajajo zasedbe, ki dokazujejo, da lahko tudi domač jezik zveni pristno in organsko.

Foto: Conventus Cerris (Facebook)
Foto: Conventus Cerris (Facebook)

Plošček Temna voda že v uvodni pesmi Studenec želja predstavi svojo zvočno in vsebinsko orientacijo; spevni death metal z blackmetalskimi vložki ter poglobljena besedila o eksistencialnih dilemah, ki so večno zapisane v času in prostoru ter imune na zastarelost. Četudi Conventus Cerris zase pravijo, da prepletajo elemente deatha in blacka, je prisotnost prvega bistveno bolj izpostavljena v zvoku, temačnost in emocionalna avtorefleksija besedil pa je nedvomno bliže black metalu kot deathu, saj se bolj kot na tematike smrti in minevanja osredotočajo na posameznikovo izčrpno kopanje po lastni notranjosti, kjer se skriva ogromno dvomov, občasnega obupa, strahu in goreče želje po lepših oz. znosnejših časih.

Osrednji motiv plošče pa je – če sodimo po naslovih pesmi kot so Stari hrast, Temna voda in Črnemu soncu naproti – vrnitev k intimi narave, tej enako zastrašujoči, romantični kot abstraktni tvorbi naših hitrih in podivjanih življenj. Ploščati prvenec Conventu Cerris kompetentno lovi ravnotežje med ušesom prijaznim metalom in introvertirano alternativo, hkrati pa poslušalca očara z navidez preprostimi, toda sporočilno močnimi besedili, namenjenimi razmišljanju kot pa iskanju odgovorov. Več kot vzpodbudno prvo poglavje dolgotrajne (upajmo) zgodbe domačih mračnjakov.