Ali kupci sploh poslušajo vinilne plošče, ki jih kupijo?

Vinilne plošče (Foto: Getty Creative Images)

V času, ko nakup glasbenih prodaj upada, je trg vinilnih plošč naletel na trend vztrajne rasti. 

V prvi polovici leta 2019 se je v Ameriki prodalo za 224 milijonov ameriških dolarjev vinilnih plošč, kar je za 12.8 odstotnih točk več kot v drugi polovici leta 2018. Prodaja je v preteklih letih vztrajno rastla, zato so mnogi napovedovali, da bo celo prerasla prodajo CD-jev. Prvič po 1986. Še posebno veliko se je prodalo materiala od starejših rock izvajalcev, kot so Pink Floyd, David Bowie, Fletwood Mac, Led Zeppelin, Jimi Hendrix in Queen.

Ampak samo zato, če ljudje kupujejo plošče, še ne pomeni, da jih poslušajo. V raziskavi za BBC so odkrili, da 48 odstotkov ljudi svojih plošč sploh ne posluša. Še več, 7 odstotkov od teh sploh nima niti gramofona. Plošče imajo za okras in jih ne predvajajo. Dajo jim starošolski pridih, kar je po njihovem bistvo vinila. V raziskavi so ugotovili, da je ljudem všeč fizični predmet, ki ga lahko držijo in predvajajo, čeprav še vedno prevladujejo streaming portali. Drugi kupujejo plošče zato, da podpirajo glasbeno industrijo.

Ugotovili so, da je 73 odstotkov prodaj opravljenih preko spleta, kjer prevladuje Amazon s 27-odstotnim deležem trga, sledita mu iTunes (18 odstotkov) in supermarketi (10 odsotkov).