Orkestralni triumf Klemna Slakonje

Klemen Slakonja (FOTO: Slolux)

Topel poletni večer, vino, prigrizek in boljša polovica – recept za trenutke, ki jih še dolgo pomnimo. Dvorišče gradu Khistlstein v Kranju je letos ponujalo vse to in še pestro glasbo. Seveda, govorimo o Glasbenih večerih pod grajsko lipo. Prvi dogodek se je pričel že 4. julija s Teom Collorijem in Momentom Ciganom. Sledili so še večeri z Vox Arsano, Marino Martensson, Majo Keuc, Amayo in Markom Črnčecem. Vrhunec in zaključek prijetnega dogajanja pa se je zgodil v sredo, ko je Klemen Slakonja, brez dvoma eden najbolj prepoznavnih obrazov na slovenski sceni, po kateri »hara« že več kot deset let, nastopil z orkestrom, pod vodstvom dirigenta Lojzeta Kranjčana.

Klemen Slakonja (FOTO: Romana Krajnčan, Facebook)

Dogodek, ki ga ne gre zamuditi

Zasedba talentiranih mož je pripravila zanimiv teatralno in humorno obarvani koncert, prvič predstavljen januarja letos v SiTi Teatru. Takrat je glasbena predstava nosila neposrečeno ime Glasba v teatru-teater v glasbi, a koncert je bil že prvič razprodan zaradi česar ni bilo nobenega dvoma, da ga ne bi ponovili. Poleti so se tako zvrstile tri ponovitve, rezultat pa je bila razprodana dvorana Kina Šiška, zapolnjeno dvorišče minoritskega samostana na Ptuju (v okviru festivala Arsana) in kranjsko dvorišče v objemu srednjeveških zidov. Morda še zanimivost z zadnjega nastopa, čeprav je bil koncert razprodan še dva dni pred svojim začetkom, so ljudje v upanju na proste vstopnice še vedno čakali pred prizoriščem.

Koncert je postregel s pestrim naborom skladb, najrazličnejših glasbenih zvrsti, serviranih po Slakonjevo – zaznamovane z imitacijami, humorjem, odličnim vokalom in instrumentalno spremljavo.  Kot prvo smo tako lahko slišali ‘Just A Gigolo’, ki v originalu izvira iz devetdesetletne avstrijske pesmi ‘Schöner Gigolo, armer Gigolo’.

Klemen Slakonja (FOTO: Romana Krajnčan, Facebook)

V nadaljevanju smo lahko slišali kopico skladb, v katerih je Klemen posnemal originalne izvajalce. Tako so se zvrstile ‘Od ljudi za ljudi’, lanska zmagovalna skladbe pesmi Evrovizije ‘Amar por los dois’ in operna arija Luciana Pavarottija ‘Torna A Surriento’ . S slednjo se je Slakonja izkazal kot izvrsten vokalist, saj nevešče uho skorajda ne zazna, da pred nami ne stoji šolani pevec.

Imitacijam glasbenikov je bilo posvečeno tudi nadaljevanje. S pomočjo Loop Pedala je »Klemen Shiran«, kot je samega sebe hudomušno poimenoval na nastopu skupine D Drams, izvedel ‘Shape Of You’ (Ed Sheeran) in ‘Billie Jean’ Michaela Jacksona.  Po sprehodu skozi klasike so prišli na vrsto tudi domače glasbeniki. Pri ‘Od višine se zvrti’ si je Klemen privoščil Vlada Kreslina, pri ‘Lahko ti podarim samo ljubezen’, pa provokativne Sestre, ki so nas leta 2002 zastopale na Evroviziji.

Večje sledi v srcih gledalcev oddaj Zadetek v petek in Je bella cesta je Klemen pustil tudi s priredbami skladb,ki jim je nadel svoje besedilo in ob tem imitiral znane osebnosti. ‘Penzioner’, priredba ‘Love Is In The Air’ je bila tako posvečena Karlu Erjavcu, ‘Nočem biti papež’ (‘I Love Follow Him’) Francetu Rodetu, pri ‘Hollywood Hills’ (v originalu  Sunrise Avenue) pa je na svoj račun prišel tudi Branko Đurić – Đuro. V avtorski skladbi ‘Sad je tu sve EU’, v kateri obravnava nesoglasja med Slovenci in Hrvati, se je Klemen z besedami »počivaj v miru, legenda« poklonil tudi nedavno preminulemu Oliverju Dragojeviću, s čigar glasom je odpel tudi omenjeno skladbo.

Po venčku Plestenjakovih pesmi je prišel čas še za novejše avtorske skladbe v angleščini. Prva takšna je bila ‘The Perverted Dance’, z ikonično koreografijo in odličnim besedilom v izvedbi filozofa Slavoja Žižka. Sledila je Angela Merkel, ženska, ki nosi hlače Evrope, v skladbi ‘Ruf mich Angela’. Venček je zaključila imitacija še ene vplivne ženske, Melanie Trump, ki je Klemnu služil kot uvod v ‘Golden Dump’, v vsebinski povzetek predsedniške kampanje Donalda Trumpa.

Preobrat v repertoarju so bile slovenske popevke ‘Med iskrenimi ljudmi’, ‘Pegasto dekle’, ‘Zemlja pleše’ in ‘Orion’, z mojstrskim besedilom Gregorja Strniše. Nežna melodija orkestra in naravni vokal Klemna Slakonje sta v kombinaciji z idilo koncertnega prizorišča pričarala pravo romantično vzdušje.

Večerno romantiko je prekinila najbolj opevana imitacija, hit ‘Putin Putout’. Posnemanje ruskega predsednika Vladimirja Putina, s katerim si je Klemen na Youtubu nabral nekaj manj kot osemnajst milijonov ogledov in bil ob tem deležen odzivov s celega sveta.

Čeprav je nastop z orkestralno izvedbo omenjene skladbe dosegel svoj vrhunec, so se glasbeniki še dvakrat vrnili na oder. Prvič z ‘Bicikl’ (Leteči potepuhi) in ‘Hero’ (Enrique Iglesias).

Svojevrstni fenomen

Kljub dejstvu, da je nastop postregel z nenavadnim repertoarjem, katerega so v večini sestavljale priredbe, lahko rečem, da nas nastop ni razočaral. Nasprotno, z drugačnim konceptom so Slakonja in tovarišija na sceno zopet prinesli več kot občutno pogrešano svežino ter izvirnost. Karizmatični igralec je v dobri uri in pol dolgi predstavil združil vse. Elemente stand upa, začinjene z lastnim humorjem, avtorskih pesmi in odlično orkestralno podporo.

Kar se tiče samega igralca, je nekaj jasno.  Karizmatični Klemen si s svojimi projekti več kot opazno veča svoj prostor pod Soncem, saj s svojim humorjem in talentom ustvarja svojevrstni fenomen, kakršnega do danes pri nas še ni bilo.

Do naslednjič!